May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۷۷۰۸
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۴
0
وزیر دارایی قبرس گفت: ایران دارای بازاری گسترده است که توسعه همکاری های دو طرف می تواند زمینه رشد اقتصادی ایران و قبرس را فراهم کند.
پول‌نیوز - خریس یورگیادیس، وزیراقتصاد و دارایی قبرس در اجلاس سالانه انجمن تجاری قبرس- ایران گفت: قبرس مصمم به توسعه همکاری تجاری و اقتصادی خود با جمهوری اسلامی ایران است.

خبرگزاری قبرس ( سینا) از نیکوزیا گزارش داد: وزیر دارایی قبرس (بخش جنوبی و یونانی نشین) روز سه شنبه در اجلاس عمومی سالانه انجمن تجاری قبرس- ایران که تحت عنوان "چالش ها و فرصت های توسعه اقتصادی با ایران" برگزارشد، گفت: قبرس خواستار توسعه همکاری های بلند مدت اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران است و دولت قبرس مصمم به توسعه روابط در تمامی زمینه ها با ایران است.

وی در ادامه افزود: توسعه همکاریهای قبرس با ایران به خاطر برخی موانع و فشار های خارجی با مشکلاتی رو به رو است.

وزیر اقتصاد و دارایی قبرس با اظهار امیدورای به رفع ایجاد شده برای توسعه روابط با ایران گفت: تحریم های آمریکا علیه ایران و تبعیت برخی کشورهای اروپایی از این تحریم ها مانع از همکاریها و توسعه روابط اقتصادی و بانکی بین ایران و قبرس شده است.

وی همچنین نیاز به روز شدن سیستم بانکی ایران و اتخاذ روش های اطمینان بخش برای جلوگیری از پولشویی احتمالی، به روز کردن محیط تبادلات تجاری و بانکی، تامین حق مالکیت و استاندارد سازی بخش های مختلف را از دیگر موانع همکاری اقتصادی و بانکی ایران و قبرس عنوان کرد.

وزیر دارایی قبرس در ادامه اظهار کرد: ایران دارای بازاری گسترده است که توسعه همکاری های دو طرف می تواند زمینه رشد اقتصادی ایران و قبرس را فراهم کند.

خریس در ادامه تصریح کرد: به رغم موانع موجود، دو طرف تمایل فراوانی برای توسعه روابط همه جانبه خود در زمینه گردشگری دارند و روابط کشورهای عضو اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی ایران رو به گسترش است و قبرس نیز از این قائده مستثنی نیست زیرا ایران علاوه بر اینکه دارای بازاری گسترده است، دارای نیروی انسانی تحصیل کرده و رشد اقتصادی چشمگیری نیز است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: