پول‌نیوز - مدیرکل بنادر سیستان و بلوچستان از تخفیف ۸۵ درصدی انبارداری کانیتنرهای صادراتی و ۳۰ درصدی در هزینه باربری و انبارداری کالاهای غیرکانتینری خبرداد و گفت: ظرفیت بندر چابهار به ۱۵میلیون تن می‌رسد.

بهروز آقایی گفت: در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری دو بندر شهید کلانتری و شهید بهشتی چابهار، ٥ میلیون تن است که با تکمیل فاز اول طرح توسعه بندر شهیدبهشتی، این رقم به ١٥میلیون تن افزایش می‌یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: پیش‌بینی می‌شود با اتمام فاز اول بندر شهیدبهشتی، میزان بهره‌برداری تا ۲۰ میلیون تن هم امکان‌پذیر باشد.

وی درباره موقعیت راهبردی و منحصر به فرد بندر شهیدبهشتی چابهار، گفت: این بندر می‌تواند در توسعه محور شرق و ایجاد موقعیت‌های ترانزیتی برای کشور نقشی کلیدی ایفا کند؛ زیرا تنها بندر اقیانوسی کشور است که امکان پهلوگیری بزرگترین کشتی‌های تجاری را فراهم می‌کند.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بندر چابهار ظرفیت‌های مناسبی برای ایجاد فعالیت‌های ترانزیتی، صادرات و تبادلات تجاری بین کشورهای CIS، افغانستان، شرق آفریقا،  حوزه دریای عمان و خلیج‌فارس دارد.

آقایی تصریح کرد: بندر چابهار نزدیکترین منطقه به آبهای بینالمللی و کم هزینه‌ترین مسیر برای کشور افغانستان جهت تامین کالاهای مورد نیاز و همچنین صادرات کالا است.

وی به سیاست‌های تشویقی سازمان بنادر و دریانوردی برای رونق بندر چابهار اشاره کرد و گفت: برخی تعرفه‌ها از جمله اختصاص اراضی بندری با نرخ اجاره پایین برای سرمایه‌گذاران و صاحبان کالا جهت تخلیه و دپوی کالا، تخفیف ۳۰ تا ۵۵ درصدی در حوزه بندری، تخفیف ۳۰ درصدی در حوزه تخلیه و بارگیری کانیتنری THC نسبت به سایر بنادر از جمله این امتیازها است.

این مقام مسئول اظهار داشت: تخفیف ۷۵ درصدی در انبارداری کانتینرهای وارداتی، تخفیف ۸۵ درصدی انبارداری کانیتنرهای صادراتی، تخفیف ۳۰ درصدی در هزینه باربری و انبارداری کالاهای غیر کانتینری هم، از دیگر امتیازات ارایه‌شده بندر چابهار به سرمایه‌گذاران و صاحبان کالا است.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: