May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۷۹۲۸
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
0
پول‌نیوز - رئیس اتحادیه صنف پوشاک با اشاره به همکاریهای مشترک ایران و ایتالیا در بخش پوشاک گفت: بر اساس تفاهم صورت گرفته آن بخش از تولیدات مشترک ایران و ایتالیا که در بازار ایران عرضه می‌شود فرهنگ ایرانی و اسلامی در آن رعایت می‌شود.

شیرازی در نشست مشترک اتحادیه صنف پوشاک و سیستم مد ایتالیا اظهار کرد: حضور تولیدکنندگان ایتالیایی در بازار ما موقعیت مناسبی برای تولیدکنندگان ایرانی به حساب می‌آید و ما می‌توانیم با حمایتهای سیستم مد ایتالیا محصولات خود را به سایر کشورها صادر کنیم.

وی افزود: حضور مسئولان دولتی ایران در نشست مشترک با سیستم مد ایتالیا به معنای استقبال آنها از مشارکت با ایتالیا در بخش پوشاک است و همکاریهای دوجانبه دو کشور در بخش پوشاک را می‌توان در سرمایه‌گذاریهای مشترک همکاریهای تجاری توسعه داد.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک ادامه داد: بازار خوب ایران همچنین ظرفیت مناسبی برای حضور تولیدکنندگان ایتالیایی است و با همکاریهای مشترک می‌توانیم در بازارهای جهانی حضور داشته باشیم.

شیرازی اضافه کرد: تولیدکنندگان ایتالیایی در بازار ایران می‌توانند خود صاحب نمایندگی باشند و در کنار آن 20 درصد تولید مشترک انجام دهند.

وی با اشاره به بندهای تفاهم صورت گرفته میان ایران و ایتالیا در بخش تولید پوشاک گفت: ایجاد اشتغال دانش‌بنیان و انتقال تکنولوژی، حمایت از همکاریهای تجاری  در قالب قوانین کشورها، حمایت از تعاملات در حوزه نمایشگاهها و تولیدات مشترک از بندهای تفاهم صورت گرفته میان دو کشور است.

شیرازی با بیان اینکه تولیدات مشترک ایران و ایتالیا در بخش پوشاک با رعایت فرهنگ ایرانی و اسلامی خواهد بود گفت: آن بخش از تولیداتی که قرار است در بازار ایران عرضه شود به سلیقه ایرانیها و فرهنگ ایرانی اسلامی توجه می‌شود و مابقی تولیدات برای صادرات و حضور در بازارهای جهانی انجام می‌شود.

در شرایطی که صنعت پوشاک ایران در رکود به سر می برد و به ویژه تحت فشار واردات بی رویه رسمی و غیر رسمی قرار دارد در همکاری با برندهای خارجی باید اصل مشارکت در تولید مورد توجه قرار گیرد و به گونه ای نباشد که فقط شکل و قالب قراردادهای همکاری، مشارکت در تولید باشد اما سیل کالاهای تولیدی خارجی وارد کشور شود.
منبع: تسنیم
برچسب ها: ایتالیا ، پوشاک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: