April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۸۶۹۳
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
0
پول‌نیوز - اعتراف بانک انگلیس به استفاده از چربی گاو در تولید اسکناس‌های جدید ۵ پوندی با واکنش گیاهخواران و طرفداران حقوق حیوانات مواجه شده است.

 بانک انگلیس در حساب توییتری خود اقرار کرد اسکناس‌های جدید ۵ پوندی حاوی چربی حیوانی است.

بانک انگلیس در پاسخ به سوال یکی از کاربران توییتری خود اعلام کرد در چاپ اسکناس‌های ۵ پوندی جدید از پایه پلیمری پیه گاو موسوم به تالو (Tallow) استفاده شده است و بانک تصمیمی برای تغییر ساختار اسکناس ندارد.

تالو نوعی چربی گاوی است که اندام های بدن حیوان را احاطه کرده و اغلب در صنعت صابون سازی و شمع سازی کاربرد دارد.

اعتراف بانک انگلیس به استفاده از چربی گاو در اسکناس‌های جدید ۵ پوندی با واکنش تند گیاهخواران و طرفداران حقوق حیوانات مواجه شده است و عده‌ای عنوان "پول خون" را به این اسکناش داده اند. در حال حاضر، بیش از ۵ هزار نفر با امضای طوماری خواستار تغییر ساختار اسکناس‌های جدید ۵ پوندی شده‌اند.

این اسکناس در ماه سپتامبر رونمایی و وارد چرخه پولی انگلیس شد. در طول ۳۲۰ سال از پنبه در ساختار اسکناس ۵ پوندی استفاده می شد.
برچسب ها: چربی گاو ، اسکناس ، انگلیس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: