May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۸۷۳۳
۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
0
 پول‌نیوز - رئیس اتاق بازرگانی و ایران و آلمان با اشاره به فاینانس ۱.۲ میلیارد یورویی آلمان برای برخی از پروژه‌های ایران، گفت: این فاینانس شروع خوبی برای همکاری‌های میان دو کشور در بخش فاینانس است.

امید یراقی  با اشاره به فاینانس یکی از بزرگترین بانک‌های آلمانی برای پروژه‌های ریلی در ایران، گفت: از جزییات و چگونگی این فاینانس اطلاع ندارم اما شنیدم که ایران با بانک KFW برای فاینانس ۱.۲ میلیارد یورویی به توافق رسید که این شروع خوبی برای اقتصاد ایران است زیرا این بانک یکی از بزرگترین فاینانسورها در اروپا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شروع کار این بانک در ایران نشانگر این است که کشور آلمان، فاینانس پروژه‌های ایرانی را شروع کرده است، افزود: در ابتدا قرار بود که رقم این فاینانس ۳ میلیارد یورو باشد اما الان به ۱.۲ میلیارد یورو کاهش پیدا کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان با اعلام اینکه این بانک تنها در بخش فاینانس و تامین مالی فعالیت می‌کند، اظهار داشت: اطلاعی از جزئیات این فاینانس ندارم اما یکی از موضوعات این فاینانس در رابطه با پروژه‌های ریلی است.  البته در ماه‌های پیش قرارداد دیگری هم برای ساخت واگن با زیمنس آلمان به امضا رسید.

براساس این گزارش،  این وام از سوی موسسه تامین مالی KFW آیپکس آلمان برای توسعه خط ریلی تهران به مشهد ارائه می‌شود، همچنین قرار است بانک‌های آلمانی تامین مالی ساخت برخی نیروگاه‌ها را در ایران بر عهده بگیرند.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: