May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۸۸۴۲
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
0
افزایش رشد اقتصادی در سه ماهه دوم سال مالی میلادی به واسطه بهبود عملکرد تولیدات،سرویس ها و بخش های تجاری بوده است.
پول‌نیوز - رشد اقتصادی هند به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه دوم سال جاری مالی میلادی (تیر- شهریور) 7.3 درصد رشد داشته است.

براساس گزارش های منتشر شده، رشد اقتصادی هند در سه ماه نخست سال مالی میلادی (فروردین – خرداد)7.1 درصد بوده است.

به گفته کارشناسان، افزایش رشد اقتصادی در سه ماهه دوم سال مالی میلادی به واسطه بهبود عملکرد تولیدات،سرویس ها و بخش های تجاری بوده است.

رشد اقتصادی هند در سه ماه دوم سال مالی سال گذشته 7.6 درصد رشد داشته است که این میزان نسبت سال مالی جاری از رشد بیشتری برخوردار بوده است.

بودجه هند هر سال در ماه مارس میلادی به پارلمان ارائه می شود و سال مالی در هند از اول ماه آوریل میلادی شروع می شود.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی دولت هند ، در سال مالی 2015-2016 رشد تولید ناخالص داخلی هند به 7.6 درصد افزایش یافته بود.

گزارش های اقتصادی منتشر شده حکایت از این دارد که بخش های زیرساختی هند تا ماه آوریل سال گذشته 8.5 درصد رشد داشته که این مقدار در مقایسه با چهار سال گذشته از رشد بالاتری برخوردار است.

درمجموع صنایع زغالسنگ، گاز طبیعی ،نفت خام ، محصولاتپالایشگاهی ، کود شیمیایی ، فولاد ، سیمان و برق که به عنوان صنایع مادر هند نامیده می شود ، رشد منفی داشته است.

نرخ واقعی ویا تورم در تولید ناخالص داخلی هند یک روش اندازی گیری تمام محصولات و خدمات تولید شده در یک کشور،درماههای اکتبر تا دسامبر سال گذشته ،7.2 درصد رشد داشته است که این مقدار رشد در سه ماه گذشته آن 7.6 درصد بوده است.

تولید ناخالص داخلی هند در سال 2015-2016 با کمک قیمت پائین نفت وکالا 7.6 درصد رشد داشته است که این مقدار در پنج سال گذشته بالاترین نرخ رشد محسوب می شود.

اقتصاد هند در سال های گذشته به دلیل خشکسالی های پی در پی رشد خوبی را تجربه نکرده بود. درعین حال وضعیت رکود در اقتصاد جهانی نیز موجب شده بود که آسیب های بسیاری به صادرات هند وارد شود.

آرون جیتلی، وزیر دارایی هند معتقد است که رشد تولید ناخالص داخلی این کشور به مراتب کمتر از ظرفیت واقعی آن است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: رشد اقتصادی ، هند
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: