May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۹۶۴۶
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
0
پول‌نیوز - مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بی توجهی انسان‌ها به زیست بوم، گفت: جریمه شکار حیوانات در کشور افزایش یافت.

علی تیموری در دومین نشست پرداخت بیمه خسارات پلنگ به دامداران محلی، اظهار داشت: اکنون در همه جای دنیا شاهد کاهش حیات وحش هستیم که در این روند زیاده خواهی انسان نقش مهمی دارد.

وی افزود: پلنگ حیوان و گونه ای ارزشمند است که نباید به قلمرو آن تجاوز کرد زیرا این حیوان سریع به دفاع می‌پردازد که باید روستاییان و دامداران به این امر توجه کنند.

تیموری تصریح کرد: هر ۲۰ دقیقه یک گونه از بین می‌رود که در راس پلنگ و یوزپلنگ ایرانی بیشتر در خطر هستند انسان به عنوان یک موجود جزیی از این تنوع زیستی است که نقش مهمی در حفظ محیط زیست دارند.

وی بیان کرد: در ابتدای سال ۹۴ با مصوبه شورای عالی محیط زیست، جریمه شکار پلنگ از پنج میلیون به ۸۰ میلیون تومان رسید که اکنون با اقدام ارزشمند بیمه ما " خسارت دامداران به ۲۷ دامدار پرداخت شد.

این مسئول سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مرحله نخست پرداخت بیمه مرداد امسال در استان بوشهر،۵۴ فقره پرداخت شد و در مرحله دوم استان گیلان، مازندران، یزد و ایلام صورت گرفت که بیشترین پرداخت مربوط به مازندران است.

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: بسیاری از شرکت‌های بیمه در انتظار بیمه کردن گونه‌های دیگر مانند خرس قهوه ای و خرس سیاه هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: