May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۹۹۴۷
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
0
محمد حضرت پور - شهردار اروميه
حدود 2 سال است که شهرداری ها در سراسر کشور ، با بحران کمبود منابع مالی مواجه شده اند. علت این وضعیت اسفناک نیز، رکودی است که در بخش مسکن حاکم شده است و مشخص نیست تا کی ادامه پیدا خواهد کرد.

از آنجا که بخش مهمی از درآمدهای شهرداری ها از محل ساخت و ساز مسکن تأمین می شود، رکود بخش مسکن به مثابه یک رسانا عمل کرده و عواقب ناخوشایند رکورد را به شهرداری ها منتقل کرده است.

البته برخی شهرها به مدد تدبیر و همت شهرداری ها و شوراهای شهر، توانسته اند این وضعیت را مدیریت کنند تا کمترین آسیب به مردم برسد. در واقع، آنها خود را سپر بلا کرده اند تا عواقب این وضعیت گریبانگیر مردم نشود و خدمات شهری در حدی مطلوب استمرار یابد.

اما واقعیت این است که شهرداری ها و شوراها در این مسیر تنها نبوده اند و علاوه بر همکاری و همدلی مردم، که سرمایه ای همیشگی است، یک نهاد مالی دیگر نیز در این سال های سخت، در کنار شهرداری ها و در واقع در کنار مردم شهرهای مختلف حضور داشته و مدد رسان بوده است و آن نهاد، "بانک شهر" است.

بی هیچ اغراقی باید بگویم که اگر نبود بسته های حمایتی بانک شهر، بسیاری از شهرداری های کشور که درآمدشان حتی به زیر یک دهم سال های متعارف نیز رسیده است، از هم می پاشیدند و صد البته دود این آتش فراگیر، به چشم مردم می رفت. با این حال در این سال ها ، حمایت های مالی بانک شهر از شهرداری ها باعث شده است این نهادهای خدمت رسان همچنان سرپا بمانند و به اداره امور شهرها در سراسر کشور ادامه دهند.

تجربه موفق بانک شهر ، می تواند الگویی برای نظام بانکداری کشور باشد که در عین اندیشه حرفه ای به منافع بانک، بتوانند باری از دوش جامعه بردارند و خدمتی به پیشرفت کشور کنند.

البته به استناد همان مثل معروف که وقتی قطاری حرکت می کند، سنگ ها نیز به سویش روانه می شوند، بانک شهر نیز چنین بوده است و اتفاقا هجمه هایی که علیه آن صورت می گیرد، نشانه ای از حرکت پرشتاب و موفق این قطار توسعه محور است.

اینجانب به عنوان شهردار کلانشهر ارومیه و خادم مردم این خطه از سرزمین بزرگ مان، وظیفه خود می دانم از مجموعه مدیران این بانک و پرسنل خدوم و پرتوان آن سپاسگزاری کنم و ابراز امیدواری کنم که سیستم بانکی کشور همانند این بانک معظم، همواره در کنار مردم باشد.

اگر ایرانی آباد و سرفراز می خواهیم، راهی جز هم افزایی و در کنار هم بودن نداریم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: