May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۰۴۷۱
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
0
اکبر ترکان گفت: براساس مشاهدات و بررسی های موجود در روند احداث پروژه، وعده اتمام پست‌های اسکله این پروژه زیرساختی استراتژیک امسال محقق شده و تا پایان دی ماه سال جاری دو پست اسکله این مجتمع بندری آماده بهره برداری است که از رییس جمهور برای افتتاح پروژه‌ها دعوت خواهیم کرد.
افتتاح مجتمع بندری کاسپین تا پایان دی ماهپول‌نیوز - دبیر شورای عالی مناطق آزاد از افتتاح مجتمع بندری کاسپین تا پایان دی ماه امسال با حضور رییس‌جمهور خبر داد.

اکبر ترکان درحاشیه بازدید از مجتمع بندری کاسپین درباره پیشرفت احداث مجتمع بندری کاسپین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس مشاهدات و بررسی های موجود در روند احداث پروژه، وعده اتمام پست‌های اسکله این پروژه زیرساختی استراتژیک امسال محقق شده و تا پایان دی ماه سال جاری دو پست اسکله این مجتمع بندری آماده بهره برداری است که از رییس جمهور برای افتتاح پروژه‌ها دعوت خواهیم کرد.

وی با تصریح بر اینکه تا پایان دی ماه استقرار عرشه اسکله به پایان می رسد و تا پیش از آن، پیشانی اسکله و شمع کوبی‌های آن کامل و شمع کوبی ریل های مربوط به جرثقیل انجام می شود؛ بنابراین تا پایان دی ماه دو پست اسکله که یکی از آنها با سرمایه گذاری این سازمان و دیگری از سوی بخش خصوصی در حال تکمیل است، آماده بهره برداری از سوی دکتر روحانی خواهد بود.

مشاور رئیس جمهوری در پاسخ به سئوالی در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از واحدهای تولیدی راکد گفت: گرچه برطرف کردن مشکل سرمایه در گردش امری الزامی است اما این موضوع به تنهایی کافی نیست، چراکه برخی از این صنایع از نظر تکنولوژیک عقب مانده اند و برخی دیگر نیز در بازاریابی بنابراین در چنین مواردی تامین سرمایه در گردش به اتلاف منابع منجر خواهد شد و ورود تکنولوژی‌های جدید و فناوری‌های پیشرفته برای به حرکت درآوردن چرخه صنایع راکد کمک می‌کند.

ترکان به تشریح پنج نمونه از شرکت های دانش بنیانی پرداخت که امروز از آنها بازدید کرد و برای شرکتی که در حوزه تولید تجهیزات پیشرفته پزشکی دستگاه سی تی اسکن، ام آر آی و آنژیو فعال است آینده درخشانی در این صنعت پیش بینی کرد و گفت: در منطقه آزاد انزلی کوشش شده تأسیسات شرکت‌هایی که تکنولوژی قدیمی داشتند احیا شوند و برهمین اساس تاکنون در این منطقه در چند سال اخیر ۴۸ واحد راکد با بسته های حمایتی و تغییر خط و تکنولوژی تولید و محصول فعال شده اند که این اقدام درخشانی است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در رابطه با مناطق آزاد جدیدی که در قالب لایحه از سوی هیأت دولت به مجلس ارائه شده و آماده تصویب در صحن علنی است، خاطرنشان کرد: منطقه آزاد جاسک در دریای عمان، سیستان جهت توسعه اقتصادی این منطقه در زابل، اینچه برون که با افتتاح خط آهن قزاقستان-ترکمنستان- ایران در این نقطه شهر متالوژی ایجاد می شود، اردبیل که به منظور توسعه روابط با جمهوری آذربایجان پیشنهاد شده، بانه و مریوان برای گسترش مناسبات با اقلیم کردستان و مهران نیز برای تعمیق روابط با نقاط مرکزی عراق و در نهایت منطقه آزاد بوشهر در خلیج فارس، هفت منطقه آزاد پیشنهادی جهت تصویب در صحن علنی مجلس هستند.

ترکان در پاسخ به  سئوالی در خصوص امکان توسعه حوزه جغرافیایی منطقه آزاد به کل استان گیلان تصریح کرد: این پیشنهاد باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد  و در عین حال بعید می دانم مجلس چنین موضوعی را قبول کند چون برای دیگر استانها توقع ایجاد می کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: