May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۰۹۴۳
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
۱
پول‌نیوز - ناصرالدین شاه قاچار نخستین مقام ایرانی بود که به روسیه سفر کرد، اولین سفر او به روسیه چهار هفته طول کشید و این شاه قاجار بعد از طی مسیر تهران تا انزلی، با کشتی از طریق خزر عازم روسیه شد. 

کانال تلگرامی سفیر ایران در روسیه نوشت: چنانچه در مطبوعات آن دوره روسیه نوشته شده نیمی از جمعیت سن پترزبورگ در دهم ماه می 1873 در بلوار نفسکی گرد آمده بودند تا ورود شاه ایرانی به دربار روسیه را تماشا کنند،سفری که در تاریخ روابط دو کشور از جمله مقاطع مهم محسوب می‌شود. 

میخاییل زیچی نقاش معروف مجارستانی که در قرن نوزده در سن پترزبورگ میزیست، به هنگام اولین سفر ناصرالدین شاه به روسیه چندین نگاره از دیدارهای او خلق کرد که یکی از این آثار که ورود شاه ایران به سن پترزبورگ را نشان می دهد در کاخ گلستان تهران و تصاویر مربوط به استقبال از ورود وی به دربار، لحظه دیدار او با پرنسس ماریا الکساندرونا در کاخ زمستانی سن پترزبورگ و دیدار او از مراسم رژه ارتش امپراطوری الکساندر دوم در موزه ارمیتاژ نگهداری می‌شوند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
مرتضی
Germany
05:32 - 1395/09/29
بسیار بسیار غیر طبیعی وهیچ شباهتی با شاه قاجار ندارند.
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: