April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۰۹۴۸
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷
0
پول‌نیوز -  مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری لرستان گفت: ۱۳۲ میلیارد تومان پرونده قاچاق کالا طی ۳ سال اخیر در استان تشکیل شده است.

 احسان جهانیان شامگاه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با محوریت بررسی قاچاق کالا و ارز در استان برگزار شد، گفت: ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده این حوزه در سه سال اخیر در لرستان ۱۳۲ میلیارد تومان است.

وی افزود: در مجموع میزان کشفیات این حوزه ۳۶۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری لرستان ادامه داد: این پرونده ها منتج به صدور رای شده است.

جهانیان با بیان اینکه قاچاق کالا نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است، گفت: قاچاق کالا مانع کارآفرینی و اخلال گر مسیر تولید و کارآفرینی است.

وی با تاکید بر اینکه در این راستا ۱۱۰ درصد افزایش برگزاری جلسه و ۵ درصد افزایش مصوبات مقابله و پیشگیری از قاچاق کالا و ارز داشته ایم، اضافه کرد: همچنین برنامه جامع ۵ ساله مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان تدوین شده است.

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری لرستان ادامه داد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا مهمترین رویکرد این حوزه بوده است.

جهانیان در بخش دیگری از سخنانش به آمار کالاهای کشف شده در استان اشاره کرد و گفت: در بحث نفت و فرآورده های نفتی ۳ درصد، لوازم بهداشتی و آرایشی ۱۵۷ درصد و لوازم صوتی و تصویری ۱۸۷ درصد افزایش کشفیات داشته ایم.

وی اضافه کرد: در بحث دارو ۱۰۷ درصد، پارچه ۱۱۶ درصد و چای خارجی نیز ۱۹۲ درصد رشد کشفیات داشته ایم.

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری لرستان ادامه داد: در بخش کشفیات موبایل و کودشیمیایی نیز میزان کشفیات ۲۸ و ۴۸ برابر شده است، یعنی ۲۸۱۳ و ۴۸۰۰ درصد رشد کشفیات داشته ایم.
منبع: مهر
برچسب ها: قاچاق کالا ، لرستان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: