April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۱۲۵۲
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
0
پول‌نیوز - رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای تحول طرح نظام سلامت و ارائه بسته های حمایتی عمل زایمان سزارین در کشور ۶.۵ درصد کاهش یافت.

 فرح بابایی عصر امروز در حاشیه بازدید از مرکز آموزشی، درمانی شهیدان مبینی سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح تحول نظام سلامت تاکنون 714 اتاق تک نفره زایمان طبیعی در سطح کشور راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته طرح احداث 2 هزار و 200 اتاق تک نفره زایمان طبیعی در کشور آغاز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

رئیس اداره مامایی وزارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارتخانه در راستای اجرای سیاست‌های جمعیت مورد تاکید  مقام معظم رهبری  برنامه توسعه درمان ناباروری‌ها ترویج زایمان طبیعی  را در دستور کار خود قرار داده است.

وی  عنوان کرد: در همین جهت برنامه ترویج زایمان طبیعی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، دوره‌های آموزشی رایگان در جهت توانمندسازی مادران باردار،  اصلاح تعرفه زایمان طبیعی و بهسازی و توسعه فضاهای بلوک زایمان در دستور کار قرار دارد.

بابایی با اشاره به اجرای طرح احداث بلوک زایمان بیمارستان مبنی سبزوار گفت: این طرح  در مساحت 500 متر مربع و در چهار طبقه در حال ساخت است که تاکنون یک میلیارد و400 میلیون تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است.

بابایی گفت: برای تکمیل این طرح 5 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است که از محل منابع اعتبارات ملی تامین می‌شود.
منبع: تسنیم
برچسب ها: عمل سزارین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: