کد خبر: ۲۱۲۴۵۹
۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
0
امسال ار سه محصول جدید در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد که قرار است در ایران تولید شوند.
پول‌نیوز - هفتمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو کرمان در حالی آغاز شده است که امسال شاهد جداسازی و برگزاری مجزای نمایشگاه خودرو از بخش قطعات هستیم. امسال رویکرد برگزارکنندگان نمایشگاه به‌سمت تخصصی کردن نمایشگاه خودرو و قطعات است.

به گزارش روزنامه دنیای خودرو، مسئولان برگزاری در نظر دارند با تکمیل و افتتاح سایت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق در برگزاری هرچه توانمندتر این نمایشگاه خودرویی گام بردارند. نمایشگاه خودرو کرمان، یکی از پنج نمایشگاه برتر حوزه خودرو در کشور و برای استان کرمان به‌عنوان دومین قطب خودروسازی در کشور، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. امسال ار سه محصول جدید در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد که قرار است در ایران تولید شوند.

در همین زمینه امید فدایی، مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق در خصوص برگزاری این دوره از نمایشگاه و اهمیت آن برای استان کرمان با روزنامه «دنیای خودرو» گفت‌وگو کرد.

* نمایشگاه بین‌المللی خودرو کرمان چه اهمیت و دستاوردی برای این استان دارد؟

- این دوره، هفتمین نمایشگاه خودرو است و استان کرمان یکی از قطب‌های صنعت خودرو در کشور محسوب می‌شود، به همین دلیل این نمایشگاه از اهمیت بالایی برای استان برخوردار است. به این منظور در این دوره نمایشگاه را به دو بخش تقسیم و بخش قطعات را از خودرو جدا کردیم. یعنی نمایشگاه قطعات خودرو به‌صورت جداگانه و در زمان دیگری برگزار خواهد شد.
 
* چرا نمایشگاه تولیدات خودرو و قطعات به‌صورت مجزا از هم برگزار می‌شوند؟

- به‌دلیل پتانسیل بالایی که در بخش خودرو وجود دارد، سیاست‌گذاری‌ها به این سمت پیش رفت تا این دو بخش مجزا از یکدیگر برگزار شود. نمایشگاه قطعات هم با حضور قطعه‌سازان مطرح اواسط همین ماه برگزار خواهد شد.

* استقبال از نمایشگاه امسال چطور است؟

- نمایشگاه امسال هم با استقبال زیادی از سوی شرکت‌کنندگان رو‌به‌رو شده است. تولیدکنندگان معتبر داخلی و واردکنندگان مطرح خودروهای خارجی در این نمایشگاه حضور دارند. ضمن اینکه در این نمایشگاه، کرمان‌خودرو با تمام زیرمجموعه‌هایش حضور خواهد داشت.

* چه تفاوت‌هایی بین برگزاری این نمایشگاه با نمایشگاه‌های سال‌های پیش در کرمان  
دیده می‌شود؟

- تفاوت اصلی این نمایشگاه با نمایشگاه‌های قبلی در میزان استقبال خودروسازان و همچنین جداکردن نمایشگاه قطعات از خودروسازی است. سعی کردیم این نمایشگاه تخصصی‌تر و هدفمند‌تر برگزار شود. شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده با تمام توان و البته با شرکت‌های زیرمجموعه خود به نمایشگاه امسال کرمان آمده‌اند. یعنی نمایندگی‌ها در این نمایشگاه حضور ندارند، بلکه شرکت‌ها راسا در نمایشگاه حضور دارند.

* با توجه به اینکه نمایشگاه خودرو کرمان چندسال برگزار نشد، جایگاه این نمایشگاه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- به‌دلیل آماده نبودن سایت نمایشگاه، چند سال در برگزاری این نمایشگاه وقفه پیش آمد و همین امر باعث شد چند سال نمایشگاه برگزار نشود. خوشبختانه از سال 93 که سایت افتتاح شد، یک روند رو‌به‌رشد در برگزاری نمایشگاه‌ داشتیم. همان‌طور که می‌دانید، کرمان یکی از قطب‌های صنعت خودرو در کشور است، برای همین در استان کرمان در برگزاری چند نمایشگاه بسیار تخصصی عمل می‌کنیم و این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برای ما برخوردار است. در این استان دو بخش مهم وجود دارد، یکی بخش معدن با توجه به معادن بسیاری که در استان ما وجود دارد و دیگری بخش صنعت خودرو است. بر این اساس در استان، شرکت خودروسازی کرمان‌خودرو را داریم که از پتانسیل بالایی برخوردار است، دلیل استقبال گسترده‌ای که شرکت‌های خودروساز از این نمایشگاه دارند، به سبب اهمیتی است که استان کرمان دارد.

* برای سال آینده چه برنامه‌هایی دارید و شاهد چه تغییراتی خواهیم بود؟

- این نمایشگاه‌ به‌واسطه حضور برندهای معتبری که در آن حضور دارند، اهمیت بسیار بالایی دارد.  در نظر داریم با توجه به راه‌اندازی فاز دوم نمایشگاه، سالن‌های ما افزایش پیدا کند و برای سال آینده  شاهد حضور تعداد بیشتری از شرکت‌های خودرویی در نمایشگاه باشیم.

* به ظرفیت‌های کرمان به‌عنوان قطب دیگر خودروسازی در کشور اشاره کردید. آیا کرمان ظرفیت تبدیل شدن به قطب سوم خودروسازی در ایران را دارد؟ چه کارهایی صورت گرفته است؟

- به‌هرحال استان کرمان از نظر تولید خودرو به‌واسطه حضور شرکت‌های بزرگ و معتبرخودروسازی در منطقه ویژه بم،  یکی از  قطب‌های خودروسازی کشور است. ضمن اینکه در این بخش سرمایه‌گذاری‌های زیادی در استان کرمان انجام شده است و بعد از رفع تحریم‌ها و در شرایط پسابرجام برندهای معتبری خواهان حضور در صنعت خودرو کرمان و شرکت‌های خودروساز این استان شده‌اند. در بحث توسعه‌ صنعت خودرو در کرمان نیز برای سا‌ل‌های آینده و با توجه به حضور خودروسازان مطرح، فکر می‌کنم استان کرمان هم در بحث تولید خودرو و هم در بحث قطعه‌سازی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و آینده درخشانی در پیش دارد.

* چه مزیت‌هایی برای تولید خودرو در استان کرمان وجود دارد؟

- به‌خاطر موقعیتی که استان کرمان و منطقه ویژه اقتصادی بم از قدیم ایجاد کرده است، برخی اولویت‌ها و ویژگی‌های خاص برای تولیدکنندگان در این منطقه  به‌وجود آمده است. به‌هرحال با توجه به نزدیکی استان کرمان به هرمزگان، خلیج‌فارس و بندر شهیدرجایی از نظر حمل‌و‌نقل و  هم‌چنین برای واردات و صادرات محصولاتمان، این امر یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود. در مجموع در منطقه ویژه بم کارهای خوبی صورت گرفته که ثمره آن شرکت کرمان‌خودرو است.

* کرمان‌خودرو برای نمایشگاه چه برنامه‌هایی در نظر دارد؟

- کرمان‌خودرو مانند سا‌ل‌های گذشته با تمام زیرمجموعه‌هایش در این نمایشگاه حضور دارد. یک سالن اختصاصی در اختیار این شرکت قرارداده شده است و تمام تولیداتش را در آنجا عرضه خواهد کرد. همچنین احتمالا از یک محصول جدید برای اولین‌بار رونمایی خواهد کرد. ضمن اینکه قرارداد جدیدی را که با یکی از شرکت‌های مطرح خودروساز دنیا دارد نیز نهایی خواهد کرد.

* چه تسهیلاتی برای شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه در نظر دارید؟

- با توجه به اینکه سایت تازه‌تاسیس است و در مرحله افتتاح و تکمیل کامل پروژه هستیم، اولویت ما حمایت از صنعت خودروی کرمان است. در حال‌حاضر اولویت با شرکت‌هایی است که تولیداتشان در استان کرمان است اما در سال‌های آینده و با تکمیل پروژه برای سایر خودروسازان وضعیت بهتر خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: