May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۲۵۴۱
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
0
محمود حجتی گفت: باید تقاضای سنتی و مبتنی بر خام فروشی را به تقاضای تجاری محصولات فرآوری شده، با ارزش افزوده بالا تبدیل کنیم.
افزایش 10 برابری درآمد کشاورزان با پرورش گیاهان داروییپول‌نیوز - وزیر جهاد کشاورزی گفت: بعضی از گیاهان دارویی می‌توانند تا ۱۰ برابر در آمد کشاورزان را افزایش و مصرف آب را در مقایسه با محصولات زراعی تا یک سوم کاهش دهند. باید تقاضای سنتی و مبتنی بر خام فروشی را به تقاضای تجاری محصولات فرآوری شده، با ارزش افزوده بالا تبدیل کنیم.

محمود حجتی اظهار کرد: باید تقاضای سنتی و مبتنی بر خام فروشی را به تقاضای تجاری محصولات فرآوری شده،  با ارزش افزوده بالا تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورت ایجاد تقاضا، تولید ساز و کار متناسب با تقاضا را پیدا کرده و به جریان می افتد.

 وزیر جهاد کشاورزی  ادامه داد: با توجه به ویژگی منحصر به فرد کشور در گیاهان دارویی و اقبال عمومی و جهانی به این محصولات، بهره گیری از ظرفیت‌های این حوزه برای اشتغال زایی، تولید ثروت و ارز آوری از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است.

حجتی با بیان اینکه  تحریک و افزایش تقاضا و فرآوری دانش بنیان برای تولیدات گیاهان دارویی، موتور محرکه زنجیره گیاهان دارویی است، اضافه کرد: صنایع فرآوری، بسته بندی و بازرگانی محصولات زنجیره گیاهان دارویی، اشتغال و کسب و کار و ارزش افزوده بیشتری ایجاد می‌کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: