May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۳۴۵۱
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
0
مهدی‌هنردوست سفیر ایران در پاکستان گفت: با توجه به مذاکرات اولیه انجام شده بین دو کشور تا قبل از نوروز بانک مشترک بین تهران و اسلام‌آباد فعال خواهد شد.
فعال سازی بانک مشترک ایران و پاکستان تا قبل از نوروزپول‌نیوز - سفیر ایران در پاکستان گفت: با توجه به مذاکرات اولیه انجام شده بین دو کشور تا قبل از نوروز بانک مشترک تهران و اسلام‌آباد فعال خواهد شد.

«مهدی‌هنردوست» سفیر ایران در پاکستان گفت: با توجه به مذاکرات اولیه انجام شده بین دو کشور تا قبل از نوروز بانک مشترک بین تهران و اسلام‌آباد فعال خواهد شد.

وی افزود: به دنبال افزایش حجم تجارت بین تهران و اسلام‌آباد هستیم و در سفر حسن روحانی رییس جمهور ایران به پاکستان توافقاتی در این زمینه صورت گرفته بود.

هنردوست تأکید کرد: برنامه داشتیم که حجم تجارت بین دو کشور را تا 5 میلیارد دلار افزایش دهیم اما حجم تجارت دو کشور حتی از حجم تجارت این کشورها با افغانستان نیز کمتر است.

سفیر ایران گفت: در حال حاضر حجم تجارت بین تهران و اسلام‌آباد تقریبا 80 میلیون دلار است که بسیار ناچیز می‌باشد.

وی افزود: خواستار گسترش روابط با پاکستان در تمام زمینه‌های از جمله کشاورزی، همکاری رسانه‌ای، بازرگانی و سایر موارد هستیم.

هنردوست اظهار داشت: ایران در زمینه فناوری نانو پیشرفت خوبی داشته و چند روز پیش یک هیئت از متخصصان ایرانی با سفر به اسلام‌آباد در این باره با مسئولین پاکستانی به تبادل نظر پرداختند.

هنردوست گفت: متخصصان پاکستانی تصور نمی‌کردند ایران در فناوری نانو تا این اندازه پیشرفت کرده باشد بنابراین از همکاری در این زمینه استقبال کردند.

وی افزود: همکاری نظامی و دفاعی بین پاکستان و ایران از سر گرفته شده و دوباره دو کشور آموزش نیروهای یکدیگر را که به حالت تعلیق درآمده بود آغاز کرده‌اند.

هنردوست تأکید کرد: با آغاز مشارکت ایران در کریدور اقتصادی چین و پاکستان زبان فارسی نیز ترویج خواهد شد و می‌توانیم به آینده این همکاری امیدوار باشیم.

سفیر ایران بیان کرد: فارسی زبان شیرینی است و ما سعی داریم با همکاری دانشگاه‌های دو کشور و اعزام دانشجو همکاری در زمینه گسترش این زبان و سایر موارد را گسترش دهیم.

هنردوست اظهار داشت: متخصصان پاکستانی نیز چندی پیش یک سفر موفق به ایران داشتند و زمینه‌های همکاری بیشتر بررسی شد.

وی افزود: ایران و پاکستان روابط تاریخی و فرهنگی با یکدیگر دارند بنابراین ارتباط مردم دو کشور با یکدیگر از اهمیت زیادی برخوردار است.

هنردوست گفت: اشتراکات ایران و پاکستان بسیار زیاد است و مردم دو کشور به طور فطری به یکدیگر علاقه دارند بنابراین خواهان عمیق‌تر شدن روابط بین تهران و اسلام‌آباد هستیم.

هنردوست تأکید کرد: سعی داریم تسهیلات بیشتری برای زائران پاکستانی که عازم ایران می‌شوند فراهم کنیم.

وی افزود: برای راه‌اندازی خطوط هوایی اسلام‌آباد و تهران توافقاتی صورت گرفته است و به زودی این پرواز راه‌اندازی خواهد شد.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: