April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۳۶۸۸
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
0
انتظار می‌رود شرکت‌های چینی در سال 2017 و در هر فصل 3 تا 4 میلیون بشکه نفت خام بیشتر از میدان‌های نفتی ایران وارد کنند.
صادرات نفت خام از ایران به چین رکورد زدپول‌نیوز - منابعی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند، در سال جدید میلادی واردات نفت خام این کشور از میدان‌های نفتی یادآوران و آزادگان ایران افزایش یافته و رکورد تازه‌ای را ثبت خواهد کرد.

واردات نفت خام چین از ایران احتمالا افزایش یافته و رکورد سال گذشته را خواهد شکست. انتظار می‌رود شرکت‌های چینی در سال 2017 و در هر فصل 3 تا 4 میلیون بشکه نفت خام بیشتر از میدان‌های نفتی ایران وارد کنند.

منابعی به رویترز گفته‌اند شرکت‌های نفتی چین میزان قراردادهای نفتی خود را با ایران در سال جدید میلادی نسبت به قرارداد سال گذشته افزایش خواهند داد. این بدان معناست که 5 تا 7 درصد واردات نفت چین از ایران افزایش خواهد یافت.

شرکت‌های دولتی «سینوپک» و «نشنال پترولیوم» دو شرکت نفتی بزرگ چینی هستند که انتظار می‌رود واردات نفت خام خود را از ایران افزایش دهند.

شرکت سینوپک قراردادی نفتی با میدان نفتی یادآوران ایران اواخر سال 2007میلادی به امضا رسانده بود و شرکت نشنال پترولیوم چین در سال 2009 قرارداد نفتی با میدان نفتی آزادگان ایران منعقد کرده بود.

هر دوی این شرکت‌ها در سال 2016 اقدام به استخراج نفت از میدان‌های نفتی یادآوران و آزادگان کرده بودند و در حال حاضر حدود 160 هزار بشکه نفت روزانه استخراج می‌کنند.

یک منبع به رویترز گفت احتمالا سینوپک هر فصل 4 میلیون نفت بیشتر از یادآوران استخراج کرده و شرکت نشنال پترولیوم هر فصل 3 میلیون بشکه نفت خام بیشتر از آزادگان استخراج می‌کند.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: