سر خط خبر ها
کد خبر: ۲۱۳۹۲۷
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
0
ورود حوزه گردشگری دریایی در سند توسعه صنایع دریایی کشور، نقش موثری در توسعه هر چه بیشتر این بخش از صنعت توریسم ایفا خواهد کرد.
جایگاه ویژه گردشگری دریایی در قانون گردشگری کشور
پول‌نیوز - مدیرکل برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تهیه و توین دستورالعمل های مربوطه به مراکز و تاسیسات گردشگری دریایی و ساحلی در قانون توسعه صنعت گردشگری خبر داد.

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز، عبدالرضا مهاجری نژاد در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) از همکاری این سازمان به منظور تهیه سند توسعه صنایع دریایی با ابلاغیه از شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

مدیرکل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: ورود حوزه گردشگری دریایی در سند توسعه صنایع دریایی کشور، نقش موثری در توسعه هر چه بیشتر این بخش از صنعت توریسم ایفا خواهد کرد.

وی همچنین از همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تهیه نقشه فناوری صنایع دریایی با ابلاغیه از سوی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

به گفته مهاجری نژاد، سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در جلسات اخیر شورای عالی صنایع دریایی حضور داشته و مواضع خود را برای توسعه گردشگری دریایی اعلام کرده است.

این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: همچنین در سال جاری نشست های مکرری با متقاضیان بخش خصوصی در زمینه ورود به سرمایه گذاری در زمینه توریسم دریایی برگزار شده و از سوی دیگر با مشارکت بخش خصوصی اقدام به تعاریف جدید و کاملی از مفهوم توریسم دریایی شده است تا برای قانوان گذاری های لازم در این زمینه اقدام شود.

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: تدوین آیین نامه های توریسم دریایی نیز یکی از اتفاقات مهم در این عرصه محسوب می شود.

مهاجری نژاد همچنین به ایجاد زمینه های همکاری دو سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه گردشگری دریایی خبر داد.

وی گفت با افزایش همکاری های دو سازمان مذکور در آینده ای نه چندان دور شاهد تحول بزرگی در زمینه توریسم دریایی در آبهای شمالی و جنوبی کشور خواهیم بود.

مدیرکل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفته های خود از تهیه و تدوین دستورالعمل های مربوط به مراکز و تاسیسات گردشگری دریایی و ساحلی در قانون توسعه صنعت گردشگری کشور خبر داد وگفت: به طور کلی تهیه دستورالعمل فوق و لازم الاجرا شدن آن در قانون توسعه صنعت گردشگری کشور حاکی از توجه مبرم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به این مقوله و ایجاد جایگاه ویژه ای برای توریسم دریایی در صنعت گردشگری کشور است.

این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های توریسم دریایی در دنیا به عنوان الگویی موفق از صنعت گردشگری اظهار داشت: بسیاری از کشورها به تنهایی از توریسم دریایی درآمدهای هنگفتی کسب می کنند.

مهاجری نژاد عنوان کرد: ضروری است در کشور ما نیز نسبت به ایجاد تاسیسات و امکانات استاندارد و به روز دنیا در زمینه توریسم دریایی و ساحلی هر چه سریعتر اقدام شود.

وی تاکید کرد: به این ترتیب علاوه بر رونق گردشگری داخلی، زمینه هر چه بیشتر ورود گردشگران خارجی به کشور نیز فراهم خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: