April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۶۳۲۴
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
0
تروریست‌هایی که چشمه‌های «الفیجه» به عنوان تامین‌کننده آب شرب 6 میلیون شهروند دمشقی را قطع کردند، آب چشمه‌ها را به مجرای رودخانه «بردی» سرازیر کردند تا پس از آلوده شدن قابل شرب نباشد.
پول‌نیوز - آب شرب دمشق که از رودخانه «بردی» تامین می‌شد، این روزها به مردم نمی‌رسد، اینجا همه تشنه‌اند و منتظر حل بحران آب؛ بحرانی که گروه‌های مسلح با اشغال چشمه‌های الفیجه در غرب دمشق مسبب آن هستند.

 رئیس آنچه «مجلس مجاهدین وادی‌بردی»  خوانده می‌شود، با اصرار شدید و بدون واهمه، با بیان این جمله «دمشق هرگز روی آب را نخواهد دید و از آن بهره‌مند نخواهد شد»، سبب آغاز بحران آب شرب برای ساکنان پایتخت شد، بحرانی که دمشق در طول دوران‌ها شاهد آن نبوده است، تا آب در خیابان‌ها و جاده‌ها به مردم فروخته شود.

به جای آنکه آب از طریق چشمه‌های «الفیجه» و از طریق دستگاه‌های پمپاژی که دولت سوریه اختصاص داده است، به منازل مردم برسد، تانکرها برای توزیع آب در میان شهروندان در خیابان‌های دمشق تردد می‌کنند.

تروریست‌هایی که چشمه‌های «الفیجه» به عنوان تامین‌کننده آب شرب 6 میلیون شهروند دمشقی را قطع کردند، آب چشمه‌ها را به مجرای رودخانه «بردی» سرازیر کردند تا پس از آلوده شدن قابل شرب نباشد و در مقابل دیدگان مردم هدر رود، مردمی که آب ریخته شده در جاده‌ها را فرصتی برای شستشوی خودروها و نیازها یا پر کردن گالن‌های خود از آب پس از ساعت‌ها انتظار و معطلی می‌دانند یا حتی برای استحمام از سوی کسانی که امکان آن به سبب قطعی آب در منازل فراهم نیست، برده شود.

یک بانوی دمشقی با تشریح رنج و سختی ناشی از کمبود آب می‌گوید: بحران آب در وهله نخست بر منزل ما تاثیر منفی گذاشته و سبب رنج و سختی شده است، زیرا آبی برای شستشو یا نوشیدن آب پیدا نمی‌کنیم، ما نمی‌توانیم هیچ کاری را بدون آب انجام دهیم، زندگی ما بدون آب تقریبا به پایان رسیده است.

یک شهروند دمشقی دیگر می‌گوید: در حال حاضر همه مردم شام(دمشق) با بحران آب دست و پنجه نرم می‌کنند، ما زمانی اینجا(منطقه الربوه که رودخانه بردی از آن عبور می‌کند) برای تفریح و گذران اوقات فراغت زیبا می‌آمدیم، اما اکنون به خاطر آب می آییم، همه مردم اینجا می‌آیند که خودروهای خود را بشویند، همه این مشکلات ناشی از بحران آب است که با آن روبرو هستیم.

یکی دیگر از شهروندان چنین می‌گوید : تقریبا از حدود یک ماه پیش، تروریست‌ها چشمه‌های «الفیجه» را با هدف افزایش فشار بر مردم برای اقدام علیه دولت، ویران و آب را قطع کردند، وی پیام ما به تروریست‌ها و کشورهای حامی تروریسم که پیام هر سوری شریف است، این است که هر قدر تروریست‌ها به ملت سوریه حمله و با آنها دشمنی کنند،ملت تا پایان این جنگ جهانی علیه سوریه مقاومت و ایستادگی خواهد کرد.

یک زن سوری هم تاکید می‌کند: تروریست‌ها آب چشمه‌های الفیجه را به این دلیل قطع کردند تا از آن به عنوان اهرم فشار استفاده کنند. ما به زمانی رسیده‌ایم که وارد جنگ آب‌ها شده‌ایم، افراد مسلح از این جنگ برای فشار بر ارتش سوریه استفاده می‌کنند تا مانع عملیات ارتش که هدف اساسی آن پایان دادن به حضور افراد مسلح در دمشق و حومه و تمام مناطق سوریه است، شوند.

یک مادر سوری با ابراز امیدواری درباره بازگشت قریب‌الوقوع آب به شبکه آبرسانی دمشق به تسنیم می‌گوید: به همت و اراده ارتش  و رزمندگان شریفی که آنجا(وادی‌بردی) رفته‌اند که پسرم هم یکی از آنهاست و من خیلی به او افتخار می‌کنم، این مشکل حل خواهد شد. فرزندم در حال حاضر در منطقه چشمه «الفیجه» می‌جنگد و به من خبر داده که به زودی جریان آب را به دمشق به یاری خداوند مجددا برقرار خواهند کرد.

ارتش سوریه مصمم به ایجاد راهی برای حل بحران آب است، زیرا افراد مسلح چندین ابتکار آشتی ارائه شده از سوی دولت سوریه را به شکست کشاند و به همین سبب گزینه یکسره‌کردن نظامی و نزدیک شدن تدریجی به چشمه‌های الفیجه تنها گزینه‌ای است که ساکنان پایتخت سوریه را از بحرانی که با آن روبرو هستند، رها می‌کند.

یک شهروند دیگر می‌گوید : برای حل این بحران باید کمی منتظر بمانیم تا ارتش عملیات خود را چه عملیات نظامی یا حتی از طریق روند آشتی انجام دهد.

یک بانوی دمشقی می‌گوید: راه حل، بازگشایی چشمه‌های «الفیجه» است تا بتوانیم بار دیگر از آب استفاده کنیم، زیرا چشمه‌های الفیجه منبع نخست تامین آب ساکنان پایتخت است که اگر آن را از دست بدهیم، بار دیگر نمی‌توانیم از نعمت آب بهره‌مند شویم، ان شاء‌الله به لطف بازوان نیروهای ارتش سوریه، آب دوباره به جریان افتد.

یک شهروند دیگر تاکید می‌کند: به صراحت می‌گویم که راه حل بحران آب، بازگشایی چشمه‌های «الفیجه» است و امیدواریم که اوضاع دوباره به حالت  اول و بهتر از آن برگردد، ان شاء‌الله.

یک مرد سوری می‌گوید : ما به گشایش از سوی خداوند نیاز داریم، خدا را شکر، شنیدیم که ارتش وارد چشمه‌های الفیجه شده و امور در آستانه پایان یافتن است، ان شاء‌الله .

شهروند دیگری خطاب به ارتش سوریه می‌گوید : پیاممان به ارتش سوریه این است که هر چه زودتر منطقه «وادی‌بردی» را از لوث این باندهای تروریستی تکفیری پاکسازی کند، تروریست‌هایی که نه دین دارند و نه وجدان.

آب دمشق که از رودخانه «بردی» و آب گوارای آن که همه را سیراب می‌کرد، تامین می‌شد، اما امروز همه تشنه‌اند و منتظر حل بحران آب هستند، بحرانی که گروه‌های مسلح با اشغال چشمه‌های الفیجه در غرب دمشق مسبب آن هستند.
منبع: تسنیم
برچسب ها: دمشق ، آب شرب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: