May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۶۴۸۱
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
0
پول‌نیوز - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از نفود سامانه هوای سرد به کشور از اواخر وقت فردا خبر داد و گفت: دمای هوا در نیمه شمالی کشور کاهش می‌یابد.

احد وظیفه، با اشاره به آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی افزود: امروز با فعالیت سامانه بارشی در غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی و بارش برف و باران گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود که بارش‌ها در بعد از ظهر در استان‌های کرمانشاه، شمال ایلام، لرستان و چهارمحال و بختیاری شدت بیشتری خواهد داشت، همچنین  روز جمعه بر مقدار بارش‌ها در دامنه‌های جنوبی البرز نیز افزوده می‌شود و گستره بارش‌ها جنوب غرب، نواحی مرکزی، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور را نیز در بر می‌گیرد.

وی افزود: روز جمعه بارش‌ها در استان ایلام، کرمانشاه، لرستان، شمال خوزستان، بخش‌هایی از همدان، مرکزی قزوین، البرز و تهران شدت بیشتری خواهد داشت و با شمالی شدن جریان‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر، به ویژه در گیلان و مازندران بارش‌ها تشدید می‌شود و روز شنبه از مقدار بارش‌ها در جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز کاسته می‌شود ولی در شمال غرب، غرب و بخش‌هایی از جنوب، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور بارش ادامه خواهد داشت.

وظیفه با اشاره به اینکه در این مدت پدیده رعد و برق و تگرگ در استان‌های واقع در زاگرس جنوبی و مرکزی دور از انتظار نمی‌باشد گفت: امروز با افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق احتمال وقوع گرد و خاک و انتقال آن به بخش‌هایی از جنوب غرب و غرب کشور وجود دارد و روز جمعه نیز در برخی نقاط جنوب غرب، جنوب و مرکز نوار شرقی کشور گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. روزهای جمعه و شنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد شد و از اواخر وقت روز جمعه و طی روز شنبه با نفوذ هوای سرد دمای هوا در نوار شمالی کشور کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی خبر داد: بیشینه و کمینه دمای تهران برای فردا به ۵ و ۱- درجه سانتیگراد می رسد.
منبع: مهر
برچسب ها: کاهش دما ، هواشناسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: