May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۶۶۲۵
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
0
با بخشنامه دفتر صادرات از 15 بهمن ماه دور اظهاری صادرات منوط به ثبت فاکتور الکترونیکی در سامانه فاکتور میباشد. این موضوع طی هماهنگی دو دفتر صادرات و فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک عملی شده است.
صادرات منوط به ثبت فاکتور الکترونیک شدپول‌نیوز - بر اساس بخشنامه گمرک، از ۱۵ بهمن ماه دور اظهاری صادرات تنها از طریق فاکتور الکترونیک انجام خواهد شد.

با بخشنامه دفتر صادرات از 15 بهمن ماه دور اظهاری صادرات منوط به ثبت فاکتور الکترونیکی در سامانه فاکتور میباشد. این موضوع طی هماهنگی دو دفتر صادرات و فناوری اطلاعات و ارتباطات  گمرک عملی شده است.

یکی از صنایع مهم صادراتی کشور، حوزه مربوط به  فرآورده‌های نفتی و پتروشیمیها می‌باشد. پیش از این تعدادی از پتروشیمی‌های بزرگ کشور نسبت به وضع قوانین جدید صادراتی اعتراضاتی را نسبت به گمرک مطرح کرده بودند. گمرک ایران نیز معتقد است ثبت فاکتور الکترونیک به شفاف شدن فضای مربوط به صادرات محصولات پتروشیمی و جلوگیری از قاچاق کالا کمک میکند.

درخصوص صادرات فرآورده‌های نفتی این نکته نیز قابل ذکر است که چندی پیش با هماهنگی یک نهاد نظارتی اعطای مجوزهای خوشنامی صادرات فراورده‌های نفتی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا به گمرک ایران واگذار شده بود.
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: