April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۶۶۳۷
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
0
رشد اقتصادی آمریکا در طی سال ۲۰۱۶ میلادی ۱.۶ درصد گزارش شده که نسبت به سال گذشته، کاملا از کاهش رشد قابل توجهی برخوردار است.
رشد اقتصادی آمریکا به کمترین رقم در 6 سال اخیر رسیدپول‌نیوز - وزارت بازرگانی آمریکا در گزارشی اعلام کرد، رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۵، به کمترین رقم از سال ۲۰۱۱ میلادی به بعد رسیده است.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد،  رشد اقتصادی این کشور در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۶ میلادی، با کاهش جدی روبرو شده و به کمترین رقم از سال ۲۰۱۱ میلادی به بعد رسیده است.  

همچینن برآوردهای اولیه از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده بین ماه های سپتامبر تا دسامبر، نشان از رشد ۱.۹ درصدی دارد که این رقم برای سه ماه سوم این کشور، ۳.۵ درصد ثبت شده است.  

این در حالی است که رشد اقتصادی آمریکا در طی سال ۲۰۱۶ میلادی، ۱.۶ درصد گزارش شده که نسبت به سال گذشته، کاملا از کاهش رشد قابل توجهی برخوردار است.  

بر همین اساس، صادرات ایالات متحده در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۶ میلادی، با ۴.۳ درصد کاهش روبرو شده؛ در حالیکه واردات این کشور ۸ درصد افزایش یافته است.  

به گفته تحلیل گران اقتصادی، میزان افزایش واردات و نیز کاهش صادرات آمریکا موجب روند نزولی رشد اقتصادی این کشور در سه ماه چهارم سال گذشته میلادی بوده و این روند موجب شد که هزینه های فدرال آمریکا هم ۱.۲ درصد کاهش پیدا کند.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: