کد خبر: ۲۱۶۶۶۴
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
0
این منطقه‌ای در واقع گستره‌ای از شهر است که ورود خودروهای حمل‌ونقل عمومی به آن آزاد است؛ این در حالی است که نیمی از اتوبوس‌های و بسیاری از تاکسی‌های تهران خود فرسوده و به‌شدت آلاینده‌اند.
پول‌نیوز، فرانک آقاصفی - کاهش میزان سطح آلاینده‌ها موضوعی است که بارها در کارگروه‌ها، نشست‌ها و جلسات مختلف به آن رسیدگی شده اما هر سال با فرا رسیدن فصل سرما این آلاینده‌ها افزایش پیدا می‌کنند و مانع تنفس ساکنان شهرهای آلوده می‌شوند.

تهران از جمله‌ کلانشهرهایی در دنیاست که با مشکل ریزگردها دست‌وپنجه نرم می‌کند. از این رو یکی از برنامه‌هایی که برای کاهش سطح ذرات معلق تهران در نظر گرفته شد، طرحی موسوم به طرح ترافیک است که منطقه‌های مرکزی شهر تهران را دربرمی‌گیرد.

این طرح که چند سال از عمر آن می‌گذرد، قرار بود از آلودگی هوا بکاهد اما بیش از هر چیز به ابزار درآمدی تبدیل شد که به راحتی می‌توان آن را خریداری کرد و فارغ از افزایش آلاینده‌ها به این منطقه طرح‌ترافیک وارد شد.

این منطقه‌ای در واقع گستره‌ای از شهر است که ورود تاکسی‌ها به آن آزاد است؛ تاکسی‌هایی که بسیاری از آن‌ها فرسوده و خودشان مسبب آلودگی هوایند. علاوه بر این نیمی از اتوبوس‌های تهران نیز فرسوده‌اند.

حتی تمرکز ایستگاه‌های مترو در این بخش از شهر نتوانست از عبور و مرور خودروها کم کند و هر روز شاهد افزایش تردد خودروها در این بخش هستیم تا جایی که گاهی گره‌های ترافیکی در این قسمت دوچندان می‌شود.

از دیگر معضلات منطقه‌ طرح‌ترافیک آن است که با خرید طرح‌های روزانه و هفتگی ورود به محدوده، بدون قید و شرط آزاد شده و آلاینده‌ها در نظر گرفته نمی‌شوند.

اضافه کردن منطقه‌ای به نام محدوده طرح زوج‌وفرد و اعمال محدودیت‌هایی برای خودروها در بخش وسیع‌تری از شهر نه تنها نتوانست چاره‌ای برای آلودگی باشد بلکه حتی در مواردی بر این مشکل دامن زده است. باشد که چاره‌ای اندیشیده شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: