May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۶۹۶۴
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
0
در پی تبدیل شدن الجزایر به بزرگترین تأمین کننده گاز اسپانیا در سال ٢٠١٦ میلادی، این کشور آفریقایی اکنون در پی افزایش صادرات گاز به اتحادیه اروپاست.
رقیب جدید روسیه و ایران برای صادرات گاز به اروپاپول‌نیوز - یک منبع صنعتی اعلام کرد الجزایر که اکنون به بزرگترین تأمین کننده گاز اسپانیا تبدیل شده است، برای افزایش صادرات گاز به اتحادیه اروپا تلاش می کند.

خبرگزاری رویترز از الجزیره به نقل از منبعی در شرکت دولتی سوناتراک الجزایر اعلام کرد در پی تبدیل شدن الجزایر به بزرگترین تأمین کننده گاز اسپانیا در سال ٢٠١٦ میلادی، این کشور آفریقایی اکنون در پی افزایش صادرات گاز به اتحادیه اروپاست.

به گفته منابع یاد شده، پیش بینی می شود صادرات گاز الجزایر از ٥٤ میلیارد متر مکعب در سال گذشته میلادی به ٥٧ میلیارد متر مکعب در سال جاری میلادی افزایش یابد.

در سال گذشته میلادی، الجزایر در مجموع ٢٠ میلیارد متر مکعب گاز به اسپانیا صادر کرد که معادل ٥٥ درصد از نیاز این کشور اروپایی بود. الجزایر در این دوره همچنین ١٦ درصد از نیاز گاز ایتالیا و ١٥ درصد از نیاز گاز پرتغال را تأمین کرد.

تولید گاز الجزایر در سال ٢٠١٦ میلادی به ١٣٢ میلیارد و ٢٠٠ میلیون متر مکعب می رسید در حالی که این رقم در سال پیش از آن ١٢٨ میلیارد و ٣٠٠ میلیون متر مکعب بود. سوناتراک پیش‌بینی می‌کند که تولید گاز الجزایر در سال ٢٠١٧ میلادی به ١٤١ میلیارد متر مکعب برسد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: