April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۷۴۴۲
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
0
محسن نریمان گفت: احداث نسل نو شهرهای جدید در حال مطالعه است و بر اساس برنامه شرکت عمران شهرهای جدید، قرار است که ۱۳ شهر به دیگر شهرهای جدید اضافه شود.
ساخت سه شهر جدید کلید خوردپول‌نیوز - معاون وزیر راه و شهرسازی از سپری شدن مراحل مطالعاتی ساخت سه شهر جدید «تیس»، «کوشک» و «خوارزمی» خبر داد و گفت: مراحل اجرایی ساخت این سه شهر جدید، در آینده نزدیک آغاز می شود.

محسن نریمان گفت: احداث نسل نو شهرهای جدید در حال مطالعه است و بر اساس برنامه شرکت عمران شهرهای جدید، قرار است که ۱۳ شهر به دیگر شهرهای جدید اضافه شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، ادامه داد: مطالعات تخصصی شهرها دارای مراحل متعددی است؛ اما در این میان، مراحل مطالعه شهر جدید «تیس» و دریافت مصوبه شورای عالی شهرسازی برای ساخت آن، سریعتر از سایر شهرها انجام شده است.

وی اظهار داشت: ساخت سه شهر «تیس»، «کوشک» و شهر جدید «خوارزمی» در اولویت برنامه های شرکت عمران شهرهای جدید است.

به گفته نریمان، امیدواریم که هر چه سریعتر فعالیت اجرایی ساخت این شهرها آغاز شود و کار مطالعاتی آن به اتمام برسد.

 مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، بیان کرد: برای احداث هر شهر جدید، در گام اول باید مطالعات تخصصی ساخت آن انجام و سپس، مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری دریافت شود و در مرحله بعدی، هماهنگی های لازم برای ساخت این شهرها با مقامات استانی انجام گردد.

وی تصریح کرد: شهر جدید «تیس» در کنار دریای عمان، شهر جدید «کوشک» در شهرستان بندرلنگه و شهر جدید «خوارزمی» در جنوبشرقی تهران ساخته می شوند.

گفتنی است طرح شهر جدید «تیس» حدود سه ماه قبل در شورای عالی شهرسازی به تصویب رسیده و قرار است که این شهر، جمعیتی حداقل ۱۵۰ هزار نفره داشته باشد. شهر جدید «خوارزمی» به وسعت ۵۰۰ هکتار در اراضی جنوبشرق شهر تهران و در مجاورت شهر شریف‌آباد و با فاصله تقریبی ۵۰ کیلومتری از کلانشهر تهران احداث خواهد شد و شهر جدید «کوشک» هم با مساحت راهبردی ۶۰۰۰ هکتار و محدوده ۱۲۰۰ هکتاری، با پیش‌بینی جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر و همجوار با شهرهای پارسیان و دشتی، دارای عملکرد گردشگری و ساماندهی سکونتی خواهد بود.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: