April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۷۸۲۹
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
0
کویت پالایشگاهی در ویتنام احداث کرده که ظرفیت تولید روزانه 200 هزار بشکه نفت دارد. کویت قرار است پالایشگاهی نیز در چین احداث کند.
پول‌نیوز - وزارت نفت کویت که سعی می کند به رغم تصویب بودجه انقباضی سرمایه گذاری کلانی در بخش نفتی کشورهای حوزه شرق آسیا انجام دهد از ساخت دو پالایشگاه در کشورهای چین و ویتنام خبر داد.

عصام المرزوق، وزیر نفت کویت در گفت وگویی مطبوعاتی اعلام کرد کشورش پالایشگاهی را در ویتنام احداث کرده که ظرفیت تولید روزانه 200 هزار بشکه نفت را دارد . فعالیت رسمی این پالایشگاه نیز از ماه ژوئیه سال جاری آغاز خواهد شد .

وزارت نفت کویت همچنین با دولت چین وارد مذاکره شده است و پالایشگاهی در این کشور برای تولید فرآورده های نفتی احداث می کند.

المرزوق از سیاست کشورش برای تبدیل شدن به یکی از 10 کشور برتر جهان در تولید محصولات پتروشیمی و همچنین تبدیل شدن به یکی از 5 کشور برتر دنیا در تولید نفت خام خبر داد.
از سویی دیگر کویت سرمایه گذاری را نیز با ساخت یک پالایشگاه در کشور ایتالیا انجام داده که ظرفیت تولید 200 هزار بشکه در روز را دارد و یکی از بزرگترین شرکت های نفتی در اروپا تلقی می شود .

وزارت نفت کویت به دنبال اجرای اصلاحات اقتصادی در دولت این کشور و تنوع درآمد زایی و ایجاد اقتصاد چند محصولی که طی سالیان اخیر آغاز شده است از واگذاری بخشی از صنایع نفت این کشور به بخش خصوصی خبر داده است .

یکی از این پروژه شامل ساخت پالایشگاه جدید الزور است که بزرگترین تاسیسات نفتی کویت و پیشرفته تر از پالایشگاه مهم الاحمدی خواهد بود.

بنا بر اعلام مقامات کویتی، احداث این پالایشگاه به شکلی صورت می گیرد که در فعالیت آن از سوخت پاک استفاده خواهد شد. پالایشگاه الزور توانایی تولید روزانه 615 هزار بشکه نفت و 340 هزار بشکه فراورده های نفتی را با کیفیت بالا خواهد داشت.

منبع: ایرنا
برچسب ها: کویت ، صنایع نفتی ، چین ، ویتنام
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: