May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول‌نیوز - سفیر افغانستان در ایران گفت: درهای تجارت افغانستان به روی فعالان اقتصادی ایران باز است.

 نصیر احمد نور روز یکشنبه در بازدید از یک کارخانه محصولات لبنی و گلخانه تولید گل و گیاه شهرستان ورامین افزود: ملت ایران و افغانستان به دلیل همزبانی و مشترکات فراوان از دیرباز با یکدیگر تعامل سازنده ای داشته اند و این امر می تواند به گسترش مناسبات اقتصادی 2 کشور کمک شایانی کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر علاوه بر حضور بسیاری از شرکت های تجاری ایرانی در کشور افغانستان ، سالانه بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون دلار کالاهای ایرانی به افغانستان صادر می‌شود که این امر نشان از عمق گسترش روابط اقتصادی 2 کشور دارد.

وی تصریح کرد: ملت افغانستان همواره ایران را در کنار خود دیده و این امر باعث شده تا دولت و ملت افغانستان با آغوش باز از فعالان اقتصادی ایران استقبال کنند.

احمد نور افزود: ایران از قابلیت های ویژه ای در تولید محصولات مختلف به ویژه محصولات کشاورزی برخوردار است که این نوع کالاها می تواند در تعامل سازنده به افغانستان صادر شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: