May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۱۰۳۷
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
0
محمدرضا نعمت‌زاده گفت: صادرات غیرنفتی ده ماهه امسال نسبت به 10 ماه سال گذشته به لحاظ وزنی 33 درصد و به لحاظ ارزشی 8 درصد رشد داشته است.
رشد 8 درصدی صادرات غیر نفتی در سال جاریپول‌نیوز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات غیرنفتی ۱۰ ماه امسال نسبت به مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۳۳ درصد و به لحاظ ارزشی ۸ درصد رشد داشته است.

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در شانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: صادرات غیرنفتی ده ماهه امسال نسبت به 10 ماه سال گذشته به لحاظ وزنی 33 درصد و به لحاظ ارزشی 8 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه هم قوانین کلی و هم قوانین خاص در زمینه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان داریم، اظهار داشت: آیین‌نامه مربوط به حقوق مصرف‌کنندگان خودرو که دارای نواقصی بود، سال گذشته توسط کارگروهی اصلاح و تقدیم دولت شد و در نهایت پس از بررسی‌ کمیسیون مربوطه در فروردین ماه امسال به تصویب رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه مردم باید از آیین‌نامه‌ها و قوانین مربوطه در زمینه حقوق مصرف‌کنندگان اطلاع داشته باشند، گفت: چند دستگاه آزمون تست خدمات پس از فروش نیاز داشتیم که بعد از برجام توانستیم ال سی آن را باز کنیم و این دستگاه‌ها به زودی وارد کشور می‌شود، تا تست‌های لازم در زمینه خودرو توسط این دستگاه‌ها انجام شود.

نعمت‌زاده بیان داشت: اخیرا به اتفاق سازمان ملی استاندارد تصمیم گرفته‌ایم تا تعداد استانداردهای اجباری خودرو را به 81 مورد افزایش دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید به کودکان خود از طریق مدارس آموزش داده شود که چگونه از حقوق مصرف‌کننده دفاع کنند، بیان داشت: ما در این زمینه آماده همکاری با وزیر آموزش و پرورش هستیم.

وی با بیان اینکه هر فرد تولیدکننده‌ای مصرف‌کننده نیز هست، اظهار داشت: پس این یک حقوق متقابل است و آحاد مردم هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده هستند.

وی گفت: از انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تقاضا داریم بیشتر با هم در ارتباط باشیم، چرا که دولت نباید مأمور خود را به بنگاه‌های تولیدی بفرستد، بلکه این وظیفه انجمن‌ها و آحاد مردم است که از حق و حقوق خود توسط انجمن‌ها حمایت کنند.

نعمت‌زاده با بیان اینکه تایر خودرو استاندارد اجباری دارد، بیان داشت: متأسفانه ما می‌بینیم که از طریق مرزها یک کوله‌بر یا یک پیرمرد بیچاره 20 تایر بر دوش خود می‌گذارد و بدون آنکه معلوم باشد این تایر دارای چه برند و نشانی است، به کشور وارد می‌شود.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ بازارچه مرزی در کشور وجود دارد، بیان داشت: واردات باید از طریق این بازارچه‌ها و با پرداخت حق قانونی دولت انجام شود و ما از اهالی مناطق مرزی می‌خواهیم در راستای حفظ حمایت از حقوق مصرف کننده نگذارند، تا این اتفاقات بیفتد.

وی گفت:‌ متأسفانه یک عده به صورت سازمان یافته و یا سازمان نیافته عده دیگر را اجیر می‌کنند و با پرداخت مبلغی اندک، دست به اقداماتی از قبیل واردات غیرقانونی و غیر مجاز می زنند.

وی گفت: دولت از مجلس خواسته است تا یک و نیم میلیارد دلار برای توسعه روستاهای مرزی اعتبار مصوب کند که اگر چنین اتفاقی بیفتد و این اعتبار به تصویب بیفتد، ما به عنوان وزارت صنعت پیشنهاداتی برای توسعه روستاهای مرزی داریم.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: