کد خبر: ۲۲۱۶۷۶
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
0
از خواص غوره می توان به مواردی چون کاهنده حرارت خون و صفرا، تکه تکه کننده بلغم حاصل در معده، موجب یبوست، مقوی جگر و بدن و رافع تشنگی و سستی اعضا اشاره کرد.
خاصیت غوره و طب سنتیپول‌نیوز - غوره که در عربی حصرم نامیده می شود انگور خام نارس سبز ترش است و مزاج آن سرد و خشک است. از مصلحات غوره می توان گلقند، انیسون و انجیر را نام برد.

خواص غوره از دیدگاه طب سنتی ایران

* از خواص غوره می توان به مواردی چون کاهنده حرارت خون و صفرا، تکه تکه کننده بلغم حاصل در معده، موجب یبوست، مقوی جگر و بدن و رافع تشنگی و سستی اعضا اشاره کرد.

* ضماد ساییده خشک آن جهت خوشبو کردن عرق و جهت جوشش و خارش و سستی بدن نافع است.

آب انگور، در زنان باردار، برای رفع تنبلی روده ‌ها بسیار مفید است، همچنین مصرف آب انگور در دوران شیردهی در افزایش شیر و افزایش کیفیت شیر بسیار موثر است

* اگر عدس پوست گرفته با سرکه و غوره پخته شود برای مبتلایان به آبله و بیماری های گرم سودبخش است.

* چنانچه افراد در زمان خوردن غذا بسیار معطل شوند و خوردن غذا زمان بسیاری طول بکشد هضم نامرتب می گردد،

در این حالت باید مقداری میوه از قبیل امرود و گلابی یا بعضی غذاهایی که استحاله آن سریع نیست مانند سماق و غوره میل نمایند تا قبل از آنکه غذای بعدی هم هضم شود غذاهایی که در وهله اول خورده شده، فاسد نگردد.

مضرات غوره:

* غوره مضعف معده سرد است و مولد ریاح و گاز در بدن و دلپیچه و موجب عطش در بعضی امزجه به دلیل درهم کشیدن اجزای معده.
* غوره و ترکیبات مشابه مانند انار ترش و ریباس (ریواس) کبد را به سرعت خنک می کند و در مواردی که فرد به سردی و برودت کبد مبتلا است باید از مصرف آن پرهیز شود.



برچسب ها: غوره ، طب سنتی ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: