May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۱۹۵۰
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
0
پول‌نیوز - سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: در بحث تعرفه های پزشکی سال ۹۶، معتقدیم اگر هزینه ها افزایش نیافت، رشد تعرفه ها نیز صفر باشد.

دکتر ایرج حریرچی صبح دوشنبه در نشست خبری هفتگی به تشریح آخرین رویدادها و اخبار حوزه سلامت کشور پرداخت و گفت: بخشی از وظایف حوزه سلامت مربوط به تولیت و راهبری سیستم است و بخشی دیگر مربوط به تامین منابع می شود.

وی افزود: در برخی کشورها ممکن است همه یا بخشی از منابع از بیمه و در برخی از کشورها این منابع از درآمدهای عمومی تامین می شود.

حریرچی با اعلام اینکه یکی از وظایف دولت باز توزیع درآمدها است، ادامه داد: بعد از تجمیع منابع، خرید انجام می شود. خرید یعنی منابعی که جمع آوری و تجمیع شده به ارائه کننده خدمت و کالاها تخصیص پیدا کند تا جمعیت تحت پوشش قرار بگیرد.

وی افزود: بر اساس تجربه، در طب مدرن، خریدها انفعالی است و نگاه نمی شود که اولویت اصلی چیست. خرید عاقلانه، خرید راهبردی و استراتژیک است که ارائه کنندگان و دریافت کنندگان خدمات در مراحل اولیه با آن مخالفت هایی می کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: اصلاح روش و حرکت به سمت خرید راهبردی، مهم ترین اقدام برای بهبود عملکرد کشورها در پوشش خدمات سلامت است.

وی افزود: برای حرکت به سمت این نوع خرید، اول باید دید چه خدماتی در اولویت است که معمولا خرید بهداشتی و پیشگیرانه در اولویت است. دوم باید دید چه بیماری هایی در اولویت است و در چه سن و جنسیت و گستره جغرافیایی بیشتر اتفاق می افتد. موضوع دیگر این است که باید دید خدمات چقدر از لحاظ هزینه اثربخش است. در مرحله بعد باید دید که از چه نوع نیرویی قرار است استفاده شود.

حریرچی در ادامه به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در ارتباط با تعرفه های پزشکی سال ۹۶، گفت: معتقدیم قیمت تمام شده یک موضوع است و ما درخواست هیچ مبلغ اضافه ای نداریم. اما، انتظار داریم کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و شورای عالی بیمه بررسی کنند و ببینند اگر همین خدمات پزشکان در سال ٩٥ بخواهد در سال ٩٦ ارائه شود، هزینه ها چقدر افزایش می یابد.

سخنگوی وزارت بهداشت، افزود: اگر واقعا هزینه تغییر نمی کند، افزایش صفر باشد، اما اگر تغییری به وجود می آید در تعرفه هم به همان میزان لحاظ شود. بنابراین، انتظار داریم رفتاری که با بقیه دستگاه ها انجام می شود، مثل هزینه حمل و نقل و...، با بیمارستان ها نیز همین رفتار انجام شود. بنابراین به طور خلاصه درخواست رقم اضافه نیست.

منبع: مهر
برچسب ها: وزارت بهداشت ، تعرفه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: