May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۲۴۳۰
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
0
معاون سرمايه انساني و آموزش موسسه اعتباري ثامن اضافه کرد: نخستين دغدغه سازمان آينده آن است و اولويت مديريت عالي سازمان اميدواري آگاهانه کارکنان آن سازمان است تا بتوان وارد مرحله اي ديگر شد.
نيروي انساني کارآمد بزرگترين سرمايه ثامن
پول‌نیوز - معاون سرمايه انساني و آموزش موسسه اعتباري ثامن گفت: دغدغه اخذ مجوز وجود دارد ولي نگراني از آينده وجود ندارد، براي رسيدن به هدف موسسه تلاش همگاني لازم است و اين تلاش بايد دو طرفه بين همکاران و مديران صورت بگيرد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، محمدجواد دورانديش با تاکيد بر اين مطلب که امروز بزرگترين مسئله ثامن اخذ مجوز است که اين امر به زودي محقق مي شود گفت: همکاران آينده اي روشن را پيش رو دارند و در اين مسير بايد تلاش مضاعفي داشت و براي رسيدن به هدف نبايد لحظه اي غفلت کرد.

دورانديش با بيان اين مطلب که تاريخچه پيدايش و گسترش تعاوني ثامن نشان مي دهد که چگونه با تعداد نيروي انساني اندک و امکانات محدود يک بنگاه کوچک اقتصادي، توفيق دستيابي به يک سازمان بزرگ محقق شده است افزود: تبديل يک نهال کوچک به بوستاني بزرگ جز با الطاف خداوند و تلاش نيروي انساني در سطوح مختلف امکان پذير نبوده است چرا که ويژگي هاي ثامن آن است که به موازات رشد سازمان از نيروهاي انساني براي سازندگي دعوت به عمل آورده است ودر شرايط حاضر هر يک از کارکنان به عنوان شناسنامه بخشي از سازمان خود که در ساخت آن نقش داشته اند.

وي ضمن تشريح اينکه کارکنان صاحبان و سرمايه اصلي مجموعه هستند، تصريح کرد: بر اين اساس رابطه بين کارکنان و سازمان چيزي فراتر از صاحب خانه و خانه است چون اين مثال نمي تواند ابعاد معنوي رابطه آنها را بازگو کند و بر همين اساس سعي بر اين است که اطلاع رساني هاي لازم به پرسنل به درستي صورت پذيرد زيرا هيچکس از آنها محرم تر نخواهد بود و نيست.

دورانديش خطاب به همکاران موسسه ثامن عنوان کرد: مديريت سازمان و به ويژه مدير عامل با توجه به اين حلقه و رابطه بين کارکنان و ثامن به آينده سازمان و سرنوشت نيروي انساني آن خوش بين است و در اين حرکت رو به جلوي ثامن به انديشه و عمل دوستان نيازمند است و بر منافع فرد و سازمان براي دستيابي به آينده اي بهتر تاکيد دارد.

وي در پاسخ به اين سوال که، مهمترين دغدغه سازمان در حال حاضر چيست پاسخ داد: در مرحله اول وجود مشکلات لازمه حرکت در مسير توسعه بوده و متناسب با اندازه هدف ابعاد مشکلات تغيير مي کند و بر اين اساس شخص يا سازماني که اراده ارتقا دارد بايد خود را به لوازم مورد نظر متعهد بداند که از جمله اين لوازم سخت کوشي، تدبير، ترس نداشتن از مشکلات است، با علم به اين که به طور معمول موفق ترين افراد بيشترين سختي و دشواري را تحمل کرده و روحيه نشاط و بالندگي نيروي انساني که از شعور و فهم بالاي آنها الهام مي گيرد مهمترين نياز به حساب مي آيد.

معاون سرمايه انساني و آموزش موسسه اعتباري ثامن اضافه کرد: نخستين دغدغه سازمان آينده آن است و اولويت مديريت عالي سازمان اميدواري آگاهانه کارکنان آن سازمان است تا بتوان وارد مرحله اي ديگر شد.

وي دغدغه ديگر موسسه که با تحقق موضوع اول در دستور کار مديريت قرار دارد را اخذ مجوز تبديل تعاوني به موسسه عنوان کرد و افزود: همکاران بايد بدانند مديريت سازمان و بويژه مدير عامل موسسه تمامي تلاش و کوشش خود را براي تحقق اين هدف به کار برده و موفقيت هاي خوبي هم حاصل شده است.

وي با تشريح اينکه کار موسسه و اخذ مجوز با سختي هايي هم روبرو بوده است يادآور شد: نهاد مسئول و مرتبط براي اعظاي مجوز با احتياط فراواني فعاليت خود را دنبال مي کند، چرا که شرايط امروز جامعه و اقتصادي کشور به شکلي نيست که بتوان همانند ساليان گذشته عمل کرد.

دورانديش با بيان اينکه بايد اميدوار بود و تا نيل به هدف که اخذ مجوز موسسه و ورود به مرحله بانک شدن است از موضع و تلاش خود عقب نکشيم و به موازات اقدامات مديريت، کارکنان سخت کوش موسسه نيز بايد نسبت به ارتقا توان خود و سازمان و ظرفيت سازي براي انجام کارهاي بزرگتر برنامه ريزي و اقدام کنند تا در زماني که وارد اين مرحله شديم بتوانيم مسير رشد را به خوبي پيش بريم.

وي در پاسخ به دغدغه ذهني برخي از پرسنل در دوره گذار و تغير ساختار از تعاوني به موسسه تبديل وضعيت از تعاوني به موسسه گفت: چنين ابهامي در ذهن کارکنان به طور قطع نبايد وجود داشته باشد زيرا ما داراي هدف مشخصي هستيم و در آن مسير با قدرت و تدبير حرکت مي کنيم و در ارتقا ساختار مالي موسسه تلاش هاي زيادي شده است، در اصلاح ساختار اداري توفيقاتي حاصل شده و اين اصلاحات و شفاف سازي ها ادامه دارد که ثامن با اين روش مي تواند به عنوان سازماني موفق تر از هميشه در صحنه اقتصادي ايفاي نقش داشته باشد.

معاون سرمايه انساني و آموزش موسسه اعتباري ثامن در پاسخ به اين سوال که جايگاه کارکنان موجود تعاوني در آينده و در وضعيت موسسه چگونه خواهد بود تصريح کرد: رابطه بين ثامن و کارکنان يک رابطه استثنايي است که بايد قدردان آن باشيم، حتما بزرگتر شدن ثامن چه به لحاظ مادي و ارتقا سطح مالي و چه از نظر ارتقا نوع فعاليت آن به دليل تنوع و افزايش خدمات و ارتقا سطح علمي و تجربي نيروي انساني آن است بنابراين به موازات اين دو رشد متوازن جايگاه نيروي انساني به طور سيستمي در ثامن ارتقا مي يابد.

دورانديش در خصوص اينکه براي رسيدن به هدف موسسه تلاش همگاني لازم است و اين تلاش بايد دو طرفه بين همکاران و مديران صورت بگيرد خاطر نشان کرد: همکاران ثامني مطلع باشند، يک حرکت پرشتاب و منطقي براي ارتقا سازمان شکل گرفته است که به مقصد رسيدن اين حرکت فقط با توکل به خداوند متعال، بسيج همه نيروها، تلاشگري و صبر و تعامل امکان پذير است بنده به نمايندگي از مديرعامل موسسه و خدمتگذار نيروي انساني دست همه کارکنان را در طي اين مسير افتخارآميز مي فشارم و به همه آنها خدا قوت مي گويم.

وي خبر از اطلاع رساني هاي بعدي در خصوص اقدامات آينده براي همکاران موسسه شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: