April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۲۴۶۳
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
0
5 تاسیسات جدید تقویت فشار گاز افتتاح شدپول‌نیوز - 5 تاسیسات جدید تقویت فشار گاز خنج، جهرم، صفا شهر، نائین و کاشان بر روی خط هشتم سراسری گاز با حضور معاون اول رئیس جمهور به طور رسمی افتتاح شد.

خط لوله هشتم سراسری گاز به طول یک هزار و ۵۰ کیلومتر و به قطر ۵۶ اینچ پیشتر به بهره برداری رسیده بود که این خط لوله از ظرفیت انتقال روزانه حدود ۶۰ میلیون متر مکعب گاز برخوردار بوده  و با بهره برداری از ۵ ایستگاه جدید تقویت فشار ظرفیت این خط لوله به حدود ۱۱۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است.

حسن تربتی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران امروز در مراسم افتتاح تاسیسات جدید تقویت فشار گاز گفت: با افزایش ظرفیت تولید گاز در پارس جنوبی و ضرورت انتقال گاز از جنوب به شمال کشور ساخت خطوط لوله و تاسیسات جدید تقویت فشار گاز آغاز شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با تاکید بر اینکه از چند سال گذشته تاکنون ۲۰۰ دستگاه توربوکمپرسور دینز و پولیا با مشارکت سازندگان داخلی مراحل ساخت و انتقال دانش آنها به داخل کشور انجام شده است، اظهار داشت: هم اکنون اقدامات خوبی برای دانش ساخت توربوکمپرسورها در داخل کشور انجام شده به طوری که هم اکنون بهره برداری تمام تاسیسات تقویت فشار گاز از کارشناسان اکراینی به کارشناسان ایرانی واگذار شده است.

این مقام مسئول همچنین از بهره برداری ۱۱ توربوکمپرسور جدید در ایستگاههای موجود تقویت فشار گاز کشور خبر داد و گفت: با بهره برداری از این ۱۱ واحد، توربوکمپرسور جدید هم در ایستگاههای موجود تقویت فشار گاز شامل دشت، بیجار، پل کله، صفاشهر، دهق، پتاوه  ظرفیت و توان انتقال گاز کشور افزایش یافته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع با بهره برداری از ۲۴ واحد توربوکمپرسور جدید گاز با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی ظرفیت انتقال گاز کشور بیش از ۷۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: