May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۲۶۶۴
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
0
چشم ارمنستان به بازار ایرانپول‌نیوز - دولت ارمنستان یک برنامه سرمایه گذاری ۳.۲ میلیارد دلاری در بخش های مختلف ارانه کرده است که شامل سرمایه گذاری برای صادرات کالا به بازار ایران است.

به نقل از پایگاه خبری آرمن پرس، به گفته کرن کاراپتیان، نخست وزیر ارمنستان، انتظار می رود 830 میلیون دلار از این برنامه در سال 2017 اجرایی شود.

وی افزود: 55 میلیون از این 830 میلیون دلار مربوط به استان سیونیک ارمنستان است. ما به وضوح می دانیم که این سرمایه گذاری ها باید در چه مسیری انجام بگیرد. تمرکز اصلی سرمایه گذاری در استان سیونیک روی صنعت معدن، دامداری، سایر شاخه های کشاورزی و تجارت با بازار ایران خواهد بود. در این مرحله، ما در حال مذاکره با ایران در مورد برقراری یک منطقه آزاد اقتصادی در مغری هستیم که با همکاری بخش خصوصی و دولتی ایجاد خواهد شد.

وی گفت، یک شرکت صادراتی با مشارکت طرف های ایرانی ایجاد خواهد شد که محصول را از بازار ارمنستان خریداری و به بازار ایران صادر خواهد کرد. ارمنستان همچنین قرار است با موسسه «حلال» ایران در مورد حل موضوع صدور مجوزهای لازم برای صادرات محصولات غذایی همکاری کند.

وی افزود: ما کاملاً می فهمیم که می خواهیم به چه سمتی حرکت کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: