کد خبر: ۲۲۳۶۹۰
۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
0
جزئیات برخی از حوادث رخ داده در روزهای پایانی سال گذشته و روزهای آغازین سال جدید نشان می‌دهد؛ همچنان نبستن کمربند ایمنی در رقم خوردن تعدادی از تلفات جانی در تصادفات موثر یوده است.
پول‌نیوز، فرانک آقاصفی - روز دوم فروردین بود که جانشین رییس پلیس راهور ناجا از مرگ ١٤٥ نفر و مجروح شدن دو هزار و ٩٥٠ تن بر اثر بی احتیاطی و عدم توجه به جلو در نوروز امسال خبر داد.
 
سردار موسی با بیان این که آرامش و امنیت راه ها تنها با مشاركت مردم ممكن خواهد شد، اظهار داشت: راننده ها باید با التزام به قوانین، از تلخ شدن كام خانواده ها در نوروز جلوگیری كنند.

جزئیات برخی از حوادث رخ داده در روزهای پایانی سال گذشته و روزهای آغازین سال جدید نشان می‌دهد؛ همچنان نبستن کمربند ایمنی در رقم خوردن تعدادی از تلفات جانی در تصادف‌ها موثر یوده است.

اما چگونه است که هنگام عبور از محدوده پلیس راه یا از مقابل گشت‌های راهور، کمربند ایمنی تمامی رانندگان و سرنشینان جلو بسته به نظر می‌رسد اما موقع بررسی علل جان باختن در تصادف گاه مشخص می‌شود که نبستن کمربند ایمنی موجب برخورد سر راننده یا سرنشین به شیشه جلو و مرگ شده است؟

مسئولان راهنمایی و رانندگی در کشور سال‌های بسیار تلاش می‌کردند استفاده از کمربند ایمنی را میان مردم جا بیندازند و اهمیت آن‌ را برای مردم آشکار کنند اما درنهایت مانند بسیاری دیگر از مسائل به منظور نهادینه کردن آن بین رانندگان و سرنشین جلوی خودرو، مجبور به استفاده از قوانین بازدارنده و تعیین مبلغ جریمه در صورت نبستن کمربند ایمنی شدند.

این ابزار بازدارنده به نتیجه رسید و تقریبا تمام رانندگان استفاده از کمربند ایمنی را هنگام رانندگی از وظایف خود می‌دانند و با فرهنگ‌سازی‌های بسیاری که در این زمینه‌ انجام شده است، این قانون به یک فرهنگ تبدیل شده و در افکار مردم و حتی برای کودکان نهادینه شده است.

اما هنوز هم رانندگانی را می‌بینیم که هزار و یک ترفند را برای فرار از قوانین به ویژه استفاده از کمربند ایمنی به کار می‌بندند. برخی از این افراد به محض دیدن نیروهای راهنمایی و رانندگی کمربند را با دست نگه می‌دارند و بعد از عبور از ماموران آن را به حالت اولیه برمی‌گردانند.

به طور قطع این‌ها افرادی هستند که فلسفه وجودی کمربند ایمنی در خودروها را درک نکرده و استفاده از آن را کاری بس دشوار و طاقت‌فرسا ارزیابی می‌کنند و برای فرار از این سختی، هرگونه تهدید جانی و دیگر اتفاقات را به جان می‌خرند، فارغ از آن‌که بدانند با کار ساده‌ای مانند بستن کمربند، ایمنی را برای خود به همراه می‌آورند و در غیر این صورت ضرر آن متوجه خودشان می‌شود و باید هزینه‌های بسیاری را متحمل شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: