May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۴۵۱۸
۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
0
میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندرهای تجاری ایران، ‌در پایان سال 1395 به‌ 145 میلیون تن رسید‌.
پول‌نیوز - طبق اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، دریافت ۴۴۰ میلیون دلار سهمیه ارزی از بانک مرکزی برای خرید تجهیزات دریایی و بندری و افزایش ظرفیت کانتینری بنادر تجاری کشور به ۵.۵ میلیون کانتینر، از اهدافی بود که تا پایان سال قبل محقق شد.

میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندرهای تجاری ایران، ‌در پایان سال 1395 به‌ 145 میلیون تن رسید‌.

همچنین ظرفیت کانتینری بندرهای تجاری کشور ‌در پایان سال 1395 ‌به 5 میلیون و 500 هزار کانتینر افزایش یافت.

تا پایان سال قبل، ظرفیت بندرهای دریایی کشور ‌در بخش مسافری به بیش از 19 میلیون نفر افزایش یافت.

بخش حمل ‌و نقل دریایی ایران‌ توانسته است با ایجاد تحرک در فعالیت‌های ناوگان حمل ‌و نقل و بندرهای بازرگانی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته حمل و نقل همگام با تحولات بین‌المللی، زمینه افزایش سرعت، ایمنی و تسهیل جریان تخلیه و بارگیری کالا را تسهیل کند.

دستیابی به رقم چهار میلیون و 600 هزار تن ترانزیت کالای غیرنفتی از بندرهای تجاری در پایان سال 1395 محقق شد.

‌شمار شناورهای تجاری در بنادر تا پایان سال قبل 9301 فروند بود همچنین ظرفیت اسمی بندرهای تجاری در پایان سال 1395 ‌به 217 میلیون تن افزایش یافت.

‌از اقدامات‌ سازمان بنادر و دریانوردی در بندرهای تجاری و پس‌کرانه‌های آن می توان به هزینه ‌کرد بیش از 27 هزار میلیارد ریال برای سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های بنادر از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی و اجرای 786 طرح اجرایی با اعتبار مصوب به ارزش 75 هزار میلیارد ریال و جذب 60 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در بندرهای کشور در قالب 126 قرارداد سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

‌همچنین دریافت 440 میلیون دلار سهمیه ارزی از بانک مرکزی برای خرید تجهیزات دریایی و بندری در سال 1395، تخصیص 334 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی و 70 میلیون دلار از منابع داخلی برای اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از دیگر اقدام های صورت گرفته ‌است.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به وسعت 61 هکتار، توسعه محدوده منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به میزان 2700 هکتار و افتتاح و راه‌اندازی پایانه کانتینری بندر قشم به مساحت 10 هکتار از دیگر فعالیت‌های انجام شده در سازمان بنادر و دریانوردی است.

تا پایان سال 95 خارج سازی 108 فروند شناور غرق شده در آبراه اروند، رودخانه‌ کارون و حوضچه‌ بندر چارک، بوشهر و هرمزگان با صرف 261 میلیارد ریال هزینه عملیاتی شد و ‌تفاهم‌نامه جست و جو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی دریا بین ایران و روسیه امضاء شد.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: