May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۴۵۳۶
۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
0
پول‌نیوز - نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود تالاب‌های پلدختر ثبت جهانی شوند.

سید حمیدرضا کاظمی در آیین آغاز عملیات اجرایی مجتمع پرورش ماهی روستای چم‌گز پلدختر اظهار داشت: رودخانه کشکان در حوزه پلدختر و معمولان با توجه به غالب بودن شغل کشاورزی در این منطقه منبع درآمد مردم محسوب می‌شود اما متاسفانه در بالادست رودخانه کشکان گیاهان آب‌دوست کشت می‌شود که نیاز دارد با وجود خشکسالی و کمبود آب به جای این گونه‌ها از کشت سایر گیاهان استفاده شود.

وی سد معشوره را تهدیدی برای کشاورزی شهرستان پلدختر دانست و افزود: انتظار می‌رود احداث این سد که از نظر زیست محیطی مناطق پایین‌دست را تهدید می‌کند، مورد مطالعه مجدد قرار گیرد.

 وی یادآور شد: شهرستان پلدختر با مساحت 386 هزار هکتار از نظر زیست محیطی با وجود تالاب‌ها و زیستگاه‌های سمندر لرستانی، ببر، پلنگ و بزکوهی دارای ویژگی‌های خاصی است که نیازمند قرار گرفتن در منطقه شکار و صید ممنوع است.

این نماینده مجلس افزود: تالاب‌های 11گانه و بی‌نظیر شهرستان پلدختر ویژگی‌های خاصی دارند و انتظار می‌رود ثبت جهانی شوند. تالاب فصلی ولی عصر(عج) منطقه مناسبی برای اجرای طرح شیلات است که نیاز به حمایت ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و شیلات کشور و مشارکت مردم دارد.

وی تأکید کرد: با توجه به آتش‌سوزی‌های گسترده و متعدد و سخت‌گذر بودن شهرستان پلدختر راه‌اندازی پاسگاه اطفای حریق در این شهرستان ضروری است.

وی در پایان گفت: محیط زیست شهرستان پلدختر نیازمند تقویت است؛ چراکه در اداره این شهرستان با وجود 12 پست سازمانی هفت نفر در آن مشغول خدمت هستند و از نظر نیروی انسانی تجهیزات و پاسگاه اطفای حریق نیازمند توجه است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: پلدختر ، تالاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: