May 2024 08 / چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۴۷۷۶
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
0
ادامه حرف و حدیث ها درباره نرخ گاز در سال 96پول‌نیوز -دولت که در مهرماه سال گذشته با تصمیمی عجیب اقدام به حذف تعرفه گذاری پلکانی گاز کرده بود و در عمل گاز را برای کم مصرف ها گرانتر و برای پرمصرف ها ارزان تر کرده بود حالا اطلاعیه ای داده است که تعرفه گاز در سال 96 مطابق تعرفه های سال 94 خواهد بود؛ اطلاعیه ای که البته هنوز به حرف و حدیث ها، ابهامات و مطالباتِ مردم پایان نداده است. همانطور که می دانید قیمت گاز در کشور به صورت پلکانی تعیین می شود؛ یعنی مصرف کم با تعرفه کمتر و مصرف های بالاتر با تعرفه های بالاتر تعرفه گذاری می شود.

این تعرفه ها در فصول سرد کمتر و در فصول گرم بیشتر است. ماجرا از آنجا آغاز شد که دولت در تصمیمی عجیب در مهرماه گذشته تعرفه گذاری پلکانی در فصول گرم را حذف و اعلام کرد که هر مترمکعب گاز در فصول گرم برای هر میزان مصرف با تعرفه 150 تومان قیمت گذاری می شود.

موضوعی که با انتقادات و واکنش های بسیاری همراه بود اما مسئولان شرکت گاز، پس از مدتها سکوت و بی توجهی به موضوع پاسخ های عجیب و غریبی دادند.بعد از طرح موضوع در مهر و آبان و طرح سوالات بسیار، بالاخره 28 دی ماه سال گذشته بود که مدیرعامل شرکت ملی گاز توضیحی کوتاه در این رابطه ارائه کرد.

 عراقی گفت: قیمت‌ گاز در 8 ماه گرم سال "مانند سال گذشته" به ازای هر مترمکعب 150 تومان و ثابت است! این در حالی است که تعرفه های گاز در فصول گرم در سال 94 و 6 ماهه اول سال 95 پلکانی بوده است و خود شرکت گاز تعرفه هر پلکان را هم اعلام کرده بود!

انتقادات مردم و کارشناسان و سکوت مسئولان ادامه داشت تا اینکه در آستانه سال جدید، زمزمه های گرانی گاز به گوش می رسید. این زمزمه ها ادامه داشت تا اینکه 16 فروردین ماه امسال شرکت ملی گاز در اطلاعیه ای اعلام کرد که گازبهای سال 96 مطابق با گاز بهای سال 94 محاسبه خواهد شد.

 در این اطلاعیه تاکید شده است که "تعرفه مصارف بخش خانگی مطابق تعرفه های ابلاغی سال 94 و به صورت زمانبندی 7 ماه برای ماههای گرم (از16 فروردین الی 15 آبان) و پنج ماه سرد سال ( از 16 آبان الی 15 فروردین) به صورت پلکانی و اقلیم های تعریف شده محاسبه خواهد شد، این بیانیه از سوی برخی رسانه ها به عقب نشینی دولت از طرح اشتباه قبلی مبنی بر حذف تعرفه پلکانی در فصول گرم تلقی شده است. موضوعی که با توجه به اظهارات متناقض قبلی مسئولان این شرکت، همچنان محل ابهام است.


منبع:خراسان

برچسب ها: گاز ، نرخ گاز ، اقتصاد ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: