May 2024 08 / چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۵۲۴۷
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
0
گفتنی است حرف و حدیث هایی درباره میزان وفاداری تولیدکنندگان به توافق قبلی وجود دارد اما عربستان، تولید خود را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داده است.
نفت در آستانه رکوردشکنیپول‌نیوز -طلای سیاه در ادامه روند صعودی خود در چند روز گذشته، دیروز نیز حدود 50 سنت رشد کرد و تا 56.6 دلار بالا رفت. در حالی که علت رشد قیمت در روزهای گذشته، حمله آمریکا به پایگاه هوایی سوریه و ناآرامی های منطقه بود، دیروز تقویت احتمال تمدید توافق اوپک برای کاهش عرضه نفت، قیمت ها را بالا کشید.

آن گونه که خبرگزاری های رویترز و بلومبرگ و روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرده اند، این افزایش قیمت بعد از آن رخ داد که عربستان و کویت آمادگی خود را برای تمدید طرح کاهش تولید نفت اعلام کردند.

گفتنی است انتهای سال گذشته میلادی بود که حدود 25 کشور تولیدکننده نفت، توافق کردند از ابتدای سال 2017 مجموعا 1.8 میلیون بشکه در روز از تولید خود بکاهند که عمر این توافق 6 ماه بود.

بعد از آن زمزمه هایی مبنی بر تمدید توافق به گوش می رسید که گاهی اوقات تقویت و بعضا رد می شد.به گزارش  خبرنگاران بلومبرگ درباره دلیل افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی نوشته است که بعد از اعلام آمادگی کویت و عربستان، امیدواری به تداوم این توافق افزایش یافته است. البته وزرای نفت ایران و روسیه هم هفته گذشته در بیانیه‌ای حمایت خود را از تمدید توافق اوپک اعلام کرده بودند.

از سوی دیگر کاهش ذخایر نفت آمریکا هم به افزایش نسبی قیمت نفت در بازارهای جهانی دامن زده است.رویترز هم از لابی عربستان با سایر کشورهای تولیدکننده نفت به منظور حمایت از تمدید توافق خبر داده است.

در اثر انتشار این اخبارقیمت نفت برای هفتمین روز متوالی افزایش یافته است که طولانی ترین دوره رشد متوالی قیمت نفت از اوت 2016 به این سو بوده است.گفتنی است حرف و حدیث هایی درباره میزان وفاداری تولیدکنندگان به توافق قبلی وجود دارد اما عربستان، تولید خود را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داده است.

نفت برنت با رشد متوالی در روزهای گذشته به بالاترین سطح نرخ های یک سال گذشته رسیده است و در صورت تداوم روند، شاهد رکوردشکنی این شاخص قیمتی نفت خواهیم بود. نفت اوپک نیز در ادامه روند صعودی خود در روز سه شنبه، به قیمت 53 دلار و 36 سنت معامله شد.


منبع:خراسان
برچسب ها: نفت ، اقتصاد ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: