May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۶۶۲۶
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
0
راه اندازی هفت هزار بنگاه تولیدی کشاورزی در سال 95پول‌نیوز - مدیرعامل بانک و صندوق بیمه کشاورزی گفت: هفت هزار بنگاه تولیدی بخش کشاورزی سال گذشته در اجرای اقتصاد مقاومتی با تسهیلات پرداختی این بانک در کشور راه اندازی شد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، دکتر مرتضی شهیدزاده در بابلسر افزود: این بنگاه های تولیدی با 26 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار راه اندازی شد و بانک کشاورزی در این زمینه رتبه نخست را در میان بانک های کشور کسب کرد.

وی بنگاههای راه اندازی شده را شامل کارگاههای کوچک، بنگاههای زودبازده، دامداری، گلخانه، پرورش ماهی در قفس، مرغداری و دیگر زمینه های کشاورزی معرفی کرد.

دکتر شهیدزاده گفت: در بخش بیمه کشاورزی نیز بانک هیچ گونه محدودیتی قائل نیست و امیدواریم با فرهنگ سازی، کشاورزان بتوانند بیمه محصولاتشان را جدی بگیرند.

مدیرعامل بانک و صندوق بیمه کشاورزی با اعلام این مطب که هم اکنون ظرفیت بیمه طیور در کل کشور وجود دارد، اظهار داشت: 50 درصد دامداری ها و پنج میلیون هکتار مزارع گندم هم از پوشش بیمه ای برخوردارند.

پرداخت 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات به باغداران مازندران

دکتر شهیدزاده به خسارت ناشی از برف و سرما به باغ های مرکبات مازندران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: که با تدبیر دولت 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت بابت خسارت به باغداران تا تکمیل پرونده پرداخت می شود.

سرما و برف اوایل آذر ماه سال گذشته به حدود نیمی از محصولات 110 هزار هکتار باغ مرکبات مازندران خسارت زد.

دولت تدبیر و امید برای جبران خسارت باغداران مازندران هفت بسته حمایتی تدوین کرد که تاکنون 6 بسته به طور کامل اجرایی شد و بسته تسهیلات ارزان قیمت نیز با تخصیص اعتبارات مصوب به مرحله پرداخت رسیده است.

اختصاص 200 میلیارد ریال به صندوق بیمه برای تسریع در پرداخت خسارت به باغداران دارای بیمه یکی از مصوبات دولت تدبیر و امید برای جبران خسارت ناشی از برف و سرما بود که محقق شده است.

دولت همچنین در بسته حمایتی هفتگانه خود 200 میلیارد ریال هم برای جبران خسارت کیوی کاران اختصاص داد که به باغداران خسارت دیده پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک و صندوق بیمه کشاورزی به منظور شرکت در همایش روسای شعب بانک کشاورزی سراسر کشور به مازندران سفر کرد.

این همایش با حضور محمدباقر دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در مرکز آموزشی  بانک کشاورزی بابلسر برگزار شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: