May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۶۹۳۰
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
0
این نیروگاه با هزینه‌ای بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال در طول هفت ماه، با سرمایه‌گذاری شرکت برق و انرژی غدیر و مشارکت یک شرکت یونانی احداث شده است.
پول‌نیوز - بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت تولید ۱۰ مگاوات برق امروز با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو در بخش جرقویه سفلی در ۶۵ کیلومتری جنوب شرق مرکز استان اصفهان به بهره برداری رسید.

این نیروگاه با هزینه‌ای بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال در طول هفت ماه، با سرمایه‌گذاری شرکت برق و انرژی غدیر و مشارکت یک شرکت یونانی احداث شده است. این نیروگاه از ۳۹ هزار صفحه خورشیدی با ابعاد ۶۵.۱ در ۹۸ سانتیمتر تشکیل شده که در مساحتی بالغ بر ۲۰ هکتار نصب شده است.

تولید برق این نیروگاه با خط اختصاصی به طول ۵.۳ کیلومتر به پست ۶۳ کیلو ولت جرقویه متصل شده و با عقد قراردادی ۲۰ ساله تمام برق تولیدی این مجموعه به سازمان انرژیهای نو (سانا) به صورت تضمینی فروخته شده است. برای ساخت این نیروگاه ۳۰ درصد از توان و تولید داخلی استفاده شده و قرار است در طرح توسعه آن از ظرفیتهای داخلی استفاده شود.

برای ساخت سایر نیروگاه‌های خورشیدی کشور از صفحه های ثابت استفاده شده، اما نیروگاه خورشیدی جرقویه اصفهان با سامانه های ردیابی خورشیدی به صورت تک مرحله ای ساخته شده است، بنابراین صفحات خورشیدی این نیروگاه به صورت خودکار آفتاب را ردیابی می کنند و به سوی خورشید تغییر جهت می دهند.

آخرین نیروگاه بزرگ خورشیدی کشور نیروگاه هفت مگاواتی خلیج فارس همدان بود که بهمن ماه سال گذشته و در دهه فجر به بهره برداری رسید.

وجود سالانه بیش از ۳۰۰ روز آفتابی، مناطق بادخیز، دامداری های زیاد و شبکه جمع آوری زباله مکانیزه، استان اصفهان را مستعد گسترش انواع انرژی های تجدید پذیر کرده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: