کد خبر: ۲۲۷۱۲۹
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
0
جاده لندن-ایوو بیش از 12 هزار کیلومتر است که دومین جاده طولانی جهان پس از خط ریلی است که سال 2014 بین این شهر و مادرید کشیده شد.
اولین قطار باری از مبدأ انگلیس وارد چین شد
پول‌نیوز - نخستین قطار باری از لندن پایتخت انگلیس و از طریق جاده باستانی ابریشم پس از سفری حدودا سه هفته‌ای به چین رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، این قطار که دهم آوریل پایتخت انگلیس را ترک کرده بود، پس از عبور از کشورهای فرانسه، بلژیک، آلمان، لهستان، بلاروس، روسیه و قزاقستان حدود ساعت نه و نیم به وقت محلی وارد ایستگاه قطار «ایوو» Yiwu شد، شهری با دو میلیون نفر جمعیت که در جنوب شانگهای واقع است.

لندن اینک پانزدهمین شهر اروپاست که از این سرویس ریلی جدید استفاده می کند که به نظر می رسد بازار بهتری نسبت به حمل و نقل هوایی و سریعتر از حمل و نقل دریایی باشد، هر چند این کاروان دو روز جلوتر از موعد مقرر از لندن حرکت کرده بود.

جاده لندن-ایوو بیش از 12 هزار کیلومتر است که دومین جاده طولانی جهان پس از خط ریلی است که سال 2014 بین این شهر و مادرید کشیده شد. خط ریلی که شهر لیون فرانسه را مستقیم به این شهر چین وصل می کند، نیز سال گذشته میلادی افتتاح شد.

این خطوط ریلی در چارچوب ابتکار «جاده ابریشم جدید» که سال 2013 از سوی شی جینپینگ رئیس جمهور چین به امید تقویت مناسبات تجاری چین با مشتریان سنتی خود به ویژه در اروپای غربی آغاز شد، کشیده شده‌اند.
برچسب ها: چین ، انگلیس ، قطار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: