May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۸۵۹۸
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
0
پول‌نیوز - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود موج بارشی از پنجشنبه به کشور خبر داد و گفت: این موج بارشی باعث بارش باران و وزش باد موقتی در غرب و شمال غرب کشور خواهد شد.

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود در دو روز آینده جنوب شرق و مناطقی از شرق کشور را در برمی‌گیرد که ثمره آن ابرناکی، رگبار و رعد و برق گاهی با وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز شدت بارشها در بخشهایی از مناطق کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ارتفاعات هرمزگان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشها در روز چهارشنبه و پنجشنبه غالباً در استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس ، هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری و اصفهان پدید می‌آید.

به گفته وظیفه، موج بارشی دیگری از روز پنجشنبه غرب کشور را در برمی‌گیرد و بخشهایی از مناطق شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و دامنه‌های زاگرس مرکزی با افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه افزایش دمای شمال کشور از روز پنجشنبه جای خود را به کاهش دما می‌دهد، اظهار کرد: از اواخر روز پنجشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی، دمای هوا در سواحل شمالی به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد و انتظار می‌رود این وضعیت تا روز یکشنبه تداوم پیدا کند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی نقاط کشور طی ساعتهای آتی خبر داد و گفت: وزش باد شدید به همراه گرد و خاک و کاهش دید افقی امروز در بخشهایی از سیستان و بلوچستان به‌وقوع می‌پیوندد.

وظیفه تصریح کرد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مناطق شرقی دریای عمان‌، سواحل شرقی و مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز و روز پنجشنبه دریای عمان و سواحل دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی شهرکرد با پنج درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با ۴۰ درجه بالای صفر را خنک‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: تهران طی ساعتهای آتی با وزش باد شدید موقتی مواجه خواهد شد.
برچسب ها: موج بارشی ، هواشناسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: