April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۹۳۲۶
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
0
ارزش یورو به بالاترین رقم یک هفته اخیر رسیدپول‌نیوز - ارزش یورو در بازار معاملات جهانی ارز به دلیل تقویت رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماه نخست سال جاری میلادی به بیشترین رقم در یک هفته اخیر رسید.

به دنبال انتشار آمار رشد تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه ماه نخست سال جاری میلادی، ارزش یورو در بازارهای جهانی ارز روز سه شنبه به بیشترین رقم در حداقل یک هفته اخیر رسید؛ این در حالی است که دلار آمریکا یک دهم درصد ارزش خود را در برابر شش سبد اصلی ارز جهان به دلیل انتشار آمار غیر منتظره رشد اقتصادی این کشور از دست داد.  

همچنین ارزش یورو با یک دهم درصد افزایش به ۱.۰۹۸۶ دلار رسید؛ در حالیکه که لحظاتی قبل از آن هم به ۱.۰۹۹۰ دلار هم رسیده بود.  

بر همین اساس شاخص رشد یورو حاکی از بیشترین روند افزایشی آن از هشتم ماه جاری به بعد دارد.  

 پیش از این ارزش یورو  همزمان با پیروزی «امانوئل مکرون» رئیس جمهور منتخب فرانسه در انتخابات این کشور به ۱.۱۰۲۴ دلار رسید که بالاترین رقم در شش ماه اخیر محسوب می شد.

در معاملات امروز بازارهای جهانی ارزش دلار در برابر ین ژاپن هم  با ۳ دهم درصد روند نزولی روبرو شد.  

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: