بررسی تاثیر جوانسازی تیم اقتصادی دولت در گفتگوی پول نیوز با کارشناس اقتصادی:
کد خبر: ۲۳۰۱۲۱
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
0
مهدی تقوی تاکید دارد که استفاده از وزرای جوانتر ریسک است و نباید به این راحتی اقدام به تغییر وزرا در دستور کار آقای روحانی قرار بگیرد.
استفاده از وزرای جوانتر ریسک است
پول نیوز - سن کابینه روحانی همواره از مواردی مورد نقد بوده است و در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نمود بیشتری پیدا کرده و بارها مورد بررسی قرار گرفته است.

در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی در برنامه تبلیغاتی ضبطی در شبکه خبر گفت: معمول نیست که اسامی وزرای دولت بعدی مطرح شود چون باید تقدیم مجلس شود و آنها رای بدهند و پیش از آن باید هماهنگی‌های دیگری صورت بگیرد. آنچه می‌توانم بگویم این است که اساس ما بر شایسته‌سالاری است و بحث جناح یا دسته‌بندی مطرح نیست.

او افزود: در کابینه جوان یا غیرجوان بودن خیلی مطرح نیست؛ اصل توانمندی و شایستگی است.

حسن روحانی ادامه داد: کابینه بعدی نسبت به این کابینه تغییر خواهد یافت و سن کابینه کمتر خواهد شد. برنامه ما این است که 5 سال سن مدیریت را جوان‌تر کنیم.

جوان سازی کابیته دولت دوازدهم در حالی مطرح می شود که منتقدان معتقدند سن وزاری اقتصادی دولت بیش از سایر اعضای کابینه است، آقایان نعمت زاده، زنگنه، چیت چیان و حجتی با وجود تجربیات بسیار اما سنتی هستند و گفته می شود که لزوم تغییر آنها ضرورت دارد.

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که این وزرا باید جای خود را به وزرای جوانتر بدهند تا بتوان افراد با تجربه ای را برای آینده تربیت کرد و وزرای کنونی نیز باید به عنوان مشاور در کنار وزرای جوانتر و شخص رییس جمهور حضور داشته باشند تا خطا در تصمیم گیری ها به حداقل برسد.

در مورد تغییر تیم دولت روحانی در دولت دوازدهم اما مخالفانی هم هستند که اعتقاد دارند آقای روحانی با این تیم موفق به حل و فصل معضلات اقتصادی شده و مردم به این تیم رای داده اند لذا لزومی به تغییر اعضای کابینه احساس نمی شود.

مهدی تقوی از جمله این کارشناسان است که اعتقاد دارد برای چینش کابینه نباید سن افراد ملاک باشد، آقای روحانی باید با در نظر گرفتن تجربه و تخصص افراد از آنها در پست های کلیدی استفاده کند.

این استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز گفت: به اعتقاد من سن تیم دولت یازدهم بالا نبود به عنوان مثال آقای طیب نیا جوان و پر انرژی هستند. در مورد سایر اعضای کابینه هم تنها باید در شرایطی شاهد تغییر و تحول باشیم که خود وزرا خسته شده باشند و خودشان اعلام کنند که مایل به کناره گیری از سمت خود هستند.

تقوی یادآوری کرد: من 72 ساله هستم و 46 سال است که  در دانشگاههای معتبر کشور تدریس می کنم و حتما با اساتیدی که 4 سال است دکترا گرفته اند تفاوت های اساسی دارم.

وی افزود: وزرای اقتصادی دولت هم کارآمد هستند و هم توانسته اند بخش بزرگی از معضلات و مشکلات اقتصادی کشور را مدیریت کنند لذا نباید به سن آنها توجه کرد. مگر آنکه خودشان از کار عقب نشینی کنند. با این وجود نیز نباید آقای روحانی از تجربیات آنها غافل شود و حتما باید در جای دیگری از آنها استفاده کند.

تقوی تاکید دارد که استفاده از وزرای جوانتر ریسک دارد و نباید به این راحتی اقدام به تغییر وزرا در دستور کار آقای روحانی قرار بگیرد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: