کد خبر: ۲۳۱۵۳۳
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
0
بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود پیش‌بینی کرده است که تولید ناخالص داخلی ایران در سال میلادی جاری حدود چهار درصد رشد خواهد یافت. همچنین بر اساس این پیش بینی ها تولید ناخالص داخلی ایران چهار درصد در سال ۲۰۱۷ رشد خواهد کرد. با این‌همه نرخ های پیش بینی شده در مقایسه با گزارش ژانویه (بهمن) بانک جهانی به میزان ۱.۲ درصد این نرخ کاهش یافته است.
کاهش 1.2 درصدی نرخ رشد اقتصادی ایران
پول‌نیوز-بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود به نام «دورنماهای اقتصادی جهان» پیش بینی خود از رشد اقتصادی جهان در سال جاری را کاهش داد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، این نهاد بین المللی که در گزارش ژانویه 2017 پیش بینی کرده بود اقتصاد ایران در سال 2017 رشد 5.2 درصدی داشته باشد در گزارش جدید خود این رقم را به 4 درصد کاهش داده است.

 بانک جهانی در گزارش خود نوشته است تحریم های جدیدی که آمریکا در ابتدای سال 2017 علیه ایران وضع کرد مانع بازگشت اعتماد سرمایه گذاران خارجی به ایران شده است.

این گزارش افزوده است: ظرفیت مازاد محدود تولید نفت ایران و وجود مشکلات در دسترسی به تامین مالی خارجی بر رشد اقتصادی ایران تاثیر منفی گذاشته اند. در عین حال عوامل جبران کننده ای مثل تراز حساب های جاری مثبت و وضعیت خوب مالی رشد 4 درصدی را در سال 2017 برای اقتصاد ایران رقم خواهند زد.

این نهاد بین المللی رشد اقتصادی ایران در سال گذشته را نیز 6.4 درصد اعلام کرده و پیش بینی کرده است در سال 2018 اقتصاد ایران رشد 4.1 درصدی داشته باشد.
برچسب ها: بانک جهانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: