May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۲۰۷۴
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
0
اسپیس پات هنر پرورش گل و گیاه بدون بهره برداری از خاک است! لازم به ذکر است که این تکنیک نخستین بار توسط ناسا به جهان معرفی شد.

پول نیوز، رکسانا دانیالی- برای عده زیادی از مردم و یا حتی خود ما، نگه داری از گل و گیاهان آپارتمانی لذتی واقعی به همراه دارد. اگرچه سرسبزی و زیبایی انواع و اقسام گیاهان حالتان را دگرگون خواهد کرد، اما نکات مختلفی در راستای نگه داری صحیح از این موجودات منحصر به فرد وجود دارد که اگر به آن ها توجه نکنید به زودی گیاه خود را از دست خواهید داد. از طرفی استفاده از رژیم های گیاهی نسبت به چند سال گذشته در میان مردم بسیار رواج پیدا کرده است. تمام این موارد منجر به جلب توجه کشاورزان به طرح متفاوت ناسا از یک گلدان فضایی شده است! در واقع با استفاده از این گلدان فضایی که تحت عنوان "اسپیس پات از آن یاد می شود، می توانید گیاهان مورد نظر خود را در کمتر از 5 هفته به خوبی رشد دهید و این در حالی است که زحمت بسیار کمی برای این کار صرف خواهید کرد.

گلدان های فضایی!(+عکس)

اسپیس پات هنر پرورش گل و گیاه بدون بهره برداری از خاک است! لازم به ذکر است که این تکنیک نخستین بار توسط ناسا به جهان معرفی شد. به کمک این گلدان ها نه تنها زحمت بسیار کمتری متوجه شما خواهد بود، بلکه با دریافت تمام مواد مغذی ضروری برای رشد آن، گیاهی کاملا سالم و سر حال تحویل خواهید گرفت. حتی با این گلدان های فضایی قادر به پرورش گیاهان خوراکی و استفاده از آن ها برای آشپزی خواهید بود بدون آن که به کوچک ترین خاک و یا کودی نیاز داشته باشید.

این گلدان با طراحی منحصر به فرد خود، بدون هیچ پمپ، انرژی الکتریکی، قطعات اضافی و یا مواد دیگر به یاری گیاهان کوچک و بزرگ شما می آید. نکته مهم در مورد این طرح قابلیت به کار گیری آن در مدرن سازی گسترده صنعت کشاورزی در آینده خواهد بود. در واقع  اسپیس پات را می توان تحولی در زمینه ی باغبانی و به طور کلی کشاورزی به شما آورد. تنها کاری که لازم است انجام دهید، پر کردن مخزن گلدان با آب و مواد مغذی، سپس کاشت دانه گیاه و در نهایت انتظاری پنج هفته ای خواهد بود. از نظر طراحی ظاهری نیز این گلدان فضایی در کمال سادگی با مهارت خاصی ساخته شده است. هم اکنون نیز در سراسر دنیا و به ویژه در لس آنجلس، تیم های طراحی متعددی بر توسعه ایده مذکور تمرکز دارند. این تیم ها به دنبال راهی برای پیاده سازی ایده در مقیاس کلان هستند تا بتوان بعد صنعت محور بیشتری به آن بخشید. هدف از بررسی های بیشتر و دقیق تر روی گلدان های فضایی که بدون نیاز به خاک گیاه را رشد می دهند، بهبود سلامت روانی و جسمانی مردم با امکان نگه داری از گیاهانی باهوش تر و بی دردسر تر خواهد بود. 

گلدان های فضایی!(+عکس)

گلدان های فضایی!(+عکس)

گلدان های فضایی!(+عکس)

گلدان های فضایی!(+عکس)

گلدان های فضایی!(+عکس)

گلدان های فضایی!(+عکس)

گلدان های فضایی!(+عکس)


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: