May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۲۳۲۳
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
0
هر بشکه نفت برنت با 10 سنت افزایش 48.25 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 5 سنت افزایش 45.88 دلار معامله شد.
قیمت نفت به 48 دلار افزایش یافتپول‌نیوز - حتی با وجود اینکه بازارهای فیزیکی همچنان اشباع است اما از آنجایی که تاجران به این نتیجه رسیده‌اند که ممکن است قیمت‌ها پس از کاهش‌های اخیر به کف خود رسیده باشد،  قیمت نفت افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 10 سنت افزایش 48.25 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 5 سنت افزایش 45.88 دلار معامله شد.

به گفته تاجران، افزایش قیمت‌ها به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری تاجران سفته‌باز در فروش آتی نفت اتفاق افتاد و آنها با وسعت زیاد در معاملات شرکت کردند.

پس از اینکه قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا حدود 10 درصد افت کرد و به کمتر از قیمت 25 می، زمانی‌که اوپک بر سر تمدید توافق کاهش تولید تا سه ماهه 2018 توافق کرد، رسید، این افزایش قیمت رخ داد.

درحالی‌که تاجران مالی در مورد افزایش قیمت‌ها مطمئن هستند، بازار فیزیکی، به ویژه در آمریکا به علت افزایش در فعالیت‌های حفاری، همچنان اشباع است.

حفاران آمریکایی در هفته منتهی به 9 ژوئن، 8 دکل نفتی بر دکل‌های نفتی فعال این کشور افزودند و تعداد این دکل‌ها به 741 دکل رسید که بیشترین میزان از آوریل 2015 به شمار می‌رود.

علی رغم افزایش تولید آمریکا، الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه در روز یک‌شنبه گفت نیازی برای بررسی توافق کاهش تولید وجود ندارد هرچند که برای هرگونه تصمیمی بسیار زود است.

خالد الفلیح، وزیر انژری عربستان نیز در آخر هفته اظهارات مشابهی مطرح کرده بود.
منبع: فارس
برچسب ها: قیمت نفت ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: