May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۲۹۹۴
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
0
خبر مربوط به اين ادغام پنجشنبه گذشته (25 خرداد) در فضاي مجازي منتشر شد؛ هرچند در ابتدا اعلام شد که قرار است با ادغام موسسه کوثر با تعاوني ثامن و بانک مهر اقتصاد بانک جديدي با عنوان بانک کوثر تشکيل شود اما تکذيبيه بانک مهر اقتصاد نشان داد که بناي ادغام شدن را در موسسه جديد ندارد.
سپرده گذاران ثامن نگران سرمایه های خود نباشند
پول‌نیوز - رئيس هيات مديره موسسه اعتباري ثامن به مردم اطمينان داد که نگران سپرده هاي خود در اين موسسه نباشند، زيرا هرگونه تصميم درباره ادغام و تغيير در ساختار آن با نظر بانک مرکزي انجام مي شود.

«عيسي رضايي» روز شنبه گفت: توصيه من به سپرده گذاران، حفظ آرامش است و هيچ جاي نگراني در تامين نقدينگي مورد نياز مردم نيست.

وي تاکيد کرد: نقدينگي مورد نياز مردم تامين است و مشکلي در اين زمينه وجود ندارد.

رئيس هيات مديره موسسه اعتباري ثامن افزود: در صورت موافقت بانک مرکزي براي ادغام اين موسسه، همه سپرده هاي مردم حفظ مي شود و تنها مشتريان براي صدور کارت هاي جديد به شعب مراجعه خواهند کرد.

رضايي، ادغام را فرآيندي زمان بر دانست و گفت: تا زماني که روال اداري مربوط به ادغام انجام نشود و بانک مرکزي تاييد نکند، اين ادغام صورت نمي گيرد.

رئيس هيات مديره اين موسسه اعتباري گفت: از آنجا که مشکلي در رسيدگي به حساب هاي مردم وجود ندارد، تمامي شعب ثامن در سراسر کشور فعال است ولي با ازدحام جمعيت رو به رو است.

انتشار اخبار تاييد نشده از احتمال ادغام تعاوني ثامن با موسسه مالي اعتباري کوثر، دل نگراني برخي سپرده گذاران را به دنبال داشته و از اين رو روابط عمومي موسسه اعتباري ثامن از سپرده گذاران خود خواسته است در صورت داشتن هرگونه سوال و ابهام با اين موسسه تماس بگيرند.

روابط عمومي موسسه اعتباري ثامن شماره تلفن هاي 82072181 و 82072182 و 82072186 را با پيش شماره تهران براي پاسخگويي به پرسش ها و ابهام هاي مشتريان اعلام کرده است.

پيگيري از تعاوني ثامن نشان مي دهد رفتار هيجاني سپرده گذاران در برداشت وجوه از حساب هاي خود و سيل مراجعات مردمي سبب شده تا آنان نتوانند در يک بازه زماني کوتاه مدت پاسخگوي سپرده گذاران باشند و از اين رو به مردم پيشنهاد کرده اند که به ازاي مبالغ موجود در حساب هاي آنها، از تعاوني چک دريافت کنند.

البته بايد گفت که مشکل تامين نقدينگي آن هم در يک بازه زماني کوتاه مدت و در شرايطي که تعداد بالايي از سپرده گذاران بخواهند سپرده خود را از هر موسسه يا بانکي طلب کنند، مي تواند براي هر بانکي ايجاد شود.

خبر مربوط به اين ادغام پنجشنبه گذشته (25 خرداد) در فضاي مجازي منتشر شد؛ هرچند در ابتدا اعلام شد که قرار است با ادغام موسسه کوثر با تعاوني ثامن و بانک مهر اقتصاد بانک جديدي با عنوان بانک کوثر تشکيل شود اما تکذيبيه بانک مهر اقتصاد نشان داد که بناي ادغام شدن را در موسسه جديد ندارد.

با اين حال، اطلاعيه موسسه مالي اعتباري کوثر که 25 خرداد منتشر شد، نشان مي داد که براي انجام اين ادغام يک توافق ضمني بين مديران آنها انجام شده اما نظر نهايي را بايد بانک مرکزي و شوراي پول و اعتبار به عنوان نهاد ناظر بر نظام پولي و مالي کشور بدهند.

انتشار اين اخبار موجب شد تا برخي سپرده گذاران تعاوني ثامن با نگراني از آينده دارايي هايي که در اين تعاوني سپرده گذاري کرده اند، از روز پنجشنبه در شعب آن تجمع کنند که اين ازدحام به امروز (شنبه) نيز کشيده شد.

برخي سپرده گذاران که ميزان وجوه حساب هاي خود را بيش از يک ميليارد ريال اعلام مي کردند، از مسئولان شعب مي خواستند که هرچه سريعتر پول هاي آنها را پرداخت و حساب هاي آنها را ببندد که با مخالفت کارکنان شعب به دليل بالا بودن وجه درخواستي آنها رو به رو شدند.

به نظر مي رسد ادغام تعاوني ثامن در موسسه کوثر که البته هنوز به تاييد مراجع ذي صلاح نرسيده است، يک ادغام شکلي و اداري خواهد بود و مشکلي در سپرده هاي مردم پيش نخواهد آورد.

موسسه اعتباري ثامن الائمه فعاليت خود را در سال 76 به عنوان يک تعاوني اعتباري با کسب مجوز از وزارت تعاون در مشهد آغاز کرد و از جمله موسساتي است که براي کسب مجوز از بانک مرکزي تلاش مي کند اما هنوز مجوز قطعي خود را از اين نهاد دريافت نکرده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: