کد خبر: ۲۳۴۸۹۰
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
0
پول‌نیوزنتایج تحقیقات پزشکان اروپایی نشان می دهد مردم این قاره بیش از سایر قاره ها الکل مصرف می کنند و این مسئله خطر ابتلا به سرطان دستگاه گوارش را در آنان افزایش می دهد.

بنا بر گزارشی که انجمن متخصصان گوارش اروپا، ائتلافی غیرانتفاعی از متخصصان، روز دوشنبه منتشر کرد هر اروپایی که به طور متوسط روزی یک تا چهار بار الکل مصرف می کند در زمره مصرف کنندگان میانه رو الکل قرار می گیرد و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و مری در آنها افزایش می یابد.

پروفسور هلنا کورتز-پینتو، متخصص گوارش در بیمارستان دانشگاهی سانتا ماریا در لیسبون در این باره می گوید: اغلب مردم از این موضوع که الکل عامل خطر آفرین (ریسک فاکتور) در این دست سرطان هاست، بی اطلاعند.

این گروه از متخصصان اطلاعات گردآوری شده سازمان بهداشت جهانی را که نشان می دهد اروپایی های بیش از مردمان هر قاره دیگری الکل مصرف می کنند، مقایسه کردند.

 آمریکایی ها سالانه بیست درصد کمتر از اروپایی ها الکل مصرف می کنند، حال آنکه آفریقایی ها به طور متوسط نصف این مقدار الکل مصرف می کنند. از هر پنج اروپایی بالای پانزده سال، یک تن به شدت الکل مصرف می کنند. انجمن سرطان آمریکا نتایج تحقیقات پزشکان اروپایی را تایید می کند.

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال 2014 تقریباً از هر چهار مورد مرگ در نتیجه سرطان روده، یک مورد در نتیجه مصرف الکل بوده است. 

بر اساس پیش بینی های سازمان بهداشت جهانی موارد جدید ابتلا به سرطان از چهارده میلیون مورد در 2012 به بیست و دو میلیون در سال 2030 افزایش خواهدیافت. همزمان پیش بینی می شود موارد مرگ بر اثر سرطان از هشت و دو دهم میلیون در سال به سیزده میلیون مورد افزایش یابد. 

مارکوس پک، رئیس دپارتمان گوارش، ‌کبدشناسی، نفرولوژی، غدد درون ریز و متابولیسم بیمارستان کلاگنفورت اتریش، گفت: اقداماتی سیاسی چون تعیین حداقل قیمت الکل و کاهش دسترسی به الکل برای جلوگیری از تلفات بیشتر ضروری است.

لیتوانی با سه ممیز دو دهم نوشیدنی الکلی در روز (سرانه هجده و دو دهم لیتر در سال) طلایه دار مصرف کنندگان الکل در اروپاست. دولت این کشور به تازگی اصلاحات گسترده ای در قوانین مصرف الکل خود انجام داده است که از اول ژانویه اجرایی خواهد شد. بر این اساس تبلیغ نوشیدنی های الکلی ممنوع خواهد شد و حداقل سن مجاز مصرف الکل از هجده سال به بیست افزایش خواهد یافت. همچنین فروش الکل از هشت شب تا ده صبح ممنوع خواهد شد.

برچسب ها: الکل ، پزشکان ، اروپا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: