کد خبر: ۲۳۵۶۴۹
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
0
پول‌نیوز - این روزها تنور انرژی‌های تجدید پذیر حسابی گرم است؛ هر روز شرکت‌هایی را می‌بینیم که با هدف تضمین آینده خود، به سوی خودروهای الکتریکی یا حداقل هیبریدی روی می‌آورند. اما حتی پیشرفته‌ترین این خودروسازان نیز باید در برابر دستاورد این تیم دانش‌آموزی از دانشگاه تکنولوژی آیندهوون (Eindhoven)، سر تعظیم فرو بیاورند. آن را به‌عنوان "اولین سیستم جهان که توانایی استفاده از فرمیک اسید را به اتوبوس می‌بخشد” معرفی کرده‌اند.

اتوبوس فرمیک اسیدی (+عکس)

 این سیستم که کاملاً محصول ذهن توانای اعضای Team FAST است، شامل اتوبوسی الکتریکی و یک تریلر کوچک است که وظیفه خطیری بر عهده‌اش نهاده شده: تبدیل فرمیک اسید به الکتریسیته.

اتوبوس فرمیک اسیدی (+عکس)

اما همه این‌ها به کنار؛ اصلاً چرا فرمیک اسید؟ طبق تحقیقات انجام شده در آیندهوون، این ترکیب پایدار، فاقد کربن، ایمن و صد البته، مایع است. این اسید به‌طور طبیعی در گزنه‌های دوپایه (stinging nettle) و مورچه‌ها یافت می‌شود اما نکته مثبت آن‌که به‌آسانی نیز می‌توان آن را در مقیاس صنعتی تولید کرد – به‌عنوان اطلاعات عمومی بد نیست بدانید که از فرمیک اسید برای حفاظت خوراک دام استفاده می‌کنند.

دانشجویان آیندهوون ترکیبی متشکل از 99 درصد فرمیک اسید و عامل افزایش‌دهنده عملکرد را برداشته و نام هیدروزین (Hydrozine) را بر آن نهاده‌اند. ادعا شده که تراکم انرژی این سوخت چهار برابر یک باتری است.

پس از معرفی اولیه اتوبوس در اوایل سال گذشته، امروز تیم فست سیستمی توسعه داده که 42 هزار بار قوی‌تر از آن چیزی است که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود؛ مجموعه‌ای که قادر به تولید 25 کیلووات انرژی است. کلید انرژی این اتوبوس در تریلر کوچکش جای دارد، جایی که هیدروزین به هیدروژن و همچنین کربن دی‌اکسید بدل می‌شود.

در حقیقت می‌توان تریلر را یک افزاینده برد حرکت دانست که بدون آن، اتوبوس اسیدی ما مسافت بسیار کمتری را خواهد پیمود. تیم فست این روزها شدیداً درگیر آزمایش ساخته‌شان هستند که تا پایان سال میلادی جاری، فرزندشان را عملیاتی کنند.

از این اتوبوس در ششم جولای رونمایی خواهد شد و همچنین ممکن است شاهد نخستین ایستگاه سوخت‌گیری هیدروزین نیز باشیم.

دانشگاه آیندهوون اظهار کرد:
هدف تیم فست هم قابل‌ستایش و هم بلند پروازانه است. تیم فست با همراهی تمامی شرکای زنجیره تولید، هیدروزین را به یک حامل انرژی ایمن، پایدار و استاندارد برای آینده تبدیل می‌کند.


منبع:پدال
برچسب ها: اتوبوس ، عکس ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: