May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
بهره‌برداری از طرح فاضلاب شهر آشتیان در استان مركزی
پول‌نیوز - طرح فاضلاب شهر آشتیان در استان مرکزی امروز با حضور دکتر بختیار معاون وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، دکتر "محسن بختیار"،معاون امور برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو در آیین آغاز بهره‌برداری از طرح جمع‌آوری و تصفیه‌ فاضلاب شهر آشتیان این طرح را خدمتی ارزشمند در جهت حفظ محیط زیست و بهداشت شهروندان دانست و اظهار داشت: توسعه شبكه‌ها و تاسيسات فاضلاب در كشور علاوه بر افزايش ضريب بهداشت و سلامت جامعه باعث پيشگيري از آلوده شدن آب سفره‌هاي زيرزميني و سطحي شده و از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب‌ها می‌توان در بخش‌های کشاورزی و صنعت استفاده کرد.

معاون وزیر نیرو با اشاره به وضعیت بارندگی و خشکسالی‌های پی در پی طی سال‌های گذشته در کشور تصریح کرد: کشور ما در حال حاضر از نظر مسائل آبی در شرایط سخت قرار گرفته است و تمام تلاش مسئولان در این حوزه تامین و توزیع آب سالم و بهداشتی برای هم‌وطنان به بهترین وجه است.

در آغاز این مراسم، مهندس "عبدالرضا خلیلی" مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گزارشی در خصوص طرح فاضلاب آشتیان ارائه کرد و گفت: طرح فاضلاب شهر آشتیان با اعتباری بالغ بر 174 میلیارد ریال شامل ساخت تصفيه‌خانه فاضلاب 15  هزار نفري به روش لاگون هوادهی دو قدرته و ظرفيت تصفيه 3 هزار مترمكعب فاضلاب در شبانه‌روز، اجراي بيش از 27 كيلومتر کلکتور ،شبکه اصلی،خطوط انتقال و شبكه جمع‌آوري فاضلاب و نصب 1550  فقره انشعاب فاضلاب اجرا شده است.

وی عنوان کرد: اين طرح در راستاي اهداف زیست محیطی و اقتصادی اجراي طرح هاي فاضلاب همچون حفظ و بالا بردن سطح سلامت و بهداشت عمومي جامعه، جلوگيري از آلودگي منابع آب زير زميني و سطحي و امكان استفاده از پساب تصفيه شده در گسترش فضاي سبز و صنعت در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی قرار گرفته و اجرا شده است.

بر اساس این گزارش در آئين آغاز بهره‌برداري از طرح فاضلاب شهر آشتیان،مهندس فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ، مهندس افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مركزي، مهندس حسنی فرماندار شهرستان آشتیان و جمعي از مسئولان و مديران ارشد دستگاه‌هاي اجرايي استان حضور داشتند.

در ادامه، معاون وزیر نیرو و همراهان با افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب آشتیان  از اتاق کنترل، آزمایشگاه فاضلاب و سایت تصفیه‌خانه بازدید کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: